
Options, färger mm på de olika årsmodellerna är nog ett av de mest förekommande diskusionsämnena oss ”corvettenördar” emellan.
En komplett lista är alldeles för omfattande för att kunna redovisas här.
Ett litet urval från de olika årsmodellerna är lite mera hanterbart, så det blir antal tillverkade, den ovanligaste (angivna) färgen samt det ovanligaste (angivna) tillvalet (options).
Alla uppgifter är tagna ur vår bibel ”Black Book”. Tillbehör monterade av återförsäljare är inte medtagna.
1997: 9.752st alla coupe, cab from 1998. Ovanligaste färgen var (code 87) Fairway Green Metallic, 155st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code C2L) Dual Removable Roof Panels, 416 st.
1998: Totalt 31.084, coupe 19.235, cab 11.849. Ovanligaste färgen var (code 28) Navy Blue Metallic, 14st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code ZaZ) Indy Race Car Replica, 1.163 st.
1999: Totalt 33.270, coupe 18.078, cab 11.161, hardtop 4031. Ovanligaste färgen var (code 23) Nassau Blue, 587st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code N73) Magnesium Wheels, 2.029 st.
2000: Totalt 33.682, coupe 18.113, cab 13.479, hardtop 2090. Ovanligaste färgen var (code 23) Nassau Blue, 587st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code AP9 Parcel Net), 938 st.
2001: Totalt 35.627, coupe 15.681, cab 14.173, hardtop 5.773. Ovanligaste färgen var (code 91) Dark Bowling Green, 443st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code N73 Magnesium Wheels), 1.022 st.
2002: Totalt 35.767, coupe 14.760, cab 12.710, hardtop 8.297. Ovanligaste färgen var (code 40) Speedway White, 879st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code N73 Magnesium Wheels), 114 st.
2003: Totalt 35.469, coupe 12.812, cab 14.062, hardtop 8.635. Ovanligaste färgen var (code 40) Speedway White, 879st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code N73 Magnesium Wheels), 293 st.
2004: Totalt 34.064, coupe 16.165, cab 12.216, hardtop 5.683. Ovanligaste färgen var (code 79) Millenium Yellow, 918st. Ovanligaste fabriksmonterade options var (code N73 Magnesium Wheels), 1.110 st.