Vi blev 11 bilar på onsdagsträffen i Ludvika.
Vi samlades vid Tanka för att sen åka till Gammelgården, där fick vi en bra guidning av guiden Maya. Hon visade oss den fantastiska Bergsmansgården och berättade dess historia som sträcker sig till 1500-talet.
Efter åkte vi mot Malingsbo vilket var en ny väg för många vilket var uppskattat.
Vi avslutade med gemensam fika vid Rastahyttan utanför Smedjebacken.
Text & Foto: Maria Sandin