Generatorn är genomgången med nya kol och lager (diodbryggorna är inte bytta). Har haft den hos en firma som har testat den i bänk och säger att den är OK.
Laddrelät (separat) är nytt.
Batteriet är nytt och nyladdat.
Kablarna är genomgångna och kontrollerade att dom sitter på rätt ställe både på generatorn i laddrelät och startmotorn.
Jag har gått igenom alla jordpunkter på ramen och motorn för att se till att det var ren metall för bästa möjliga jordanslutning.
Jag har dragit en kabel direkt från jord på generatorn till minuspolen på batteriet, men det gav ingen skillnad.
Jag har mätt över batteriet med motorn igång och "lite" varv så ger den 12,79 Volt = ingen laddning. Borde väl ligga över 14 Volt.?
Amperemätaren ger utslag när jag sätter på lyset, bromsar eller gör något med någon förbrukning och då går den ner på minus.
Jag har kört med bilen men efter ett tag så startar den inte på grund av att batteriet är urladdat.
Jag läste någon artikel här på forumet, om amperemätaren visade minus med ex.vis lyset på och under körning så är generatorn trasig, men den är ju testad och han sa att den var OK. Det kan man ju undra om det nu stämmer??
Slut på ideer!

Vad skall jag göra?? Är det iallafall fel på generatorn eller? Tyvärr har jag ingen annan generator att testa med.
Kan man mäta eller kontrollera laddrelät på något sätt?
Har jag kopplat något fel någon annan stans som påverkar detta?
Bästa Corvettehälsningar
Svempa