Hej!
Tog bort vattenpumpen på grund av att locket bakom inte tätade.
Det är en originalpump.
Funderar om jag ska byta ut den mot en ny högflödare i alu.
Någon som har en kommentar?
Mvh/Nicke
Vattenpumpen
-
- Corvetteälskare
Byter du till en högflödespump måste du också byta till en högflödestermostat! Det "glömmer" en del tillverkare att upplysa om!
Jag hade en massa trassel med övertryck i systemet och läckage vid höga varvtal innan jag listade ut som var fel, trots helt nya slangar etc. Värsta problemet var vid bankörningen då jag fick problem med överhettning etc. Visade sig att vid höga varvtal så pumpar pumpen så hårt att den helt enkelt sög ihop övre kylarslangen vilket resulterade i tvärstopp i systemet = överhettning! Det tog ett tag innan jag listade ut vad som var fel!
Med rätt termostat har dock all problem försvunnit.
/Björn
Jag hade en massa trassel med övertryck i systemet och läckage vid höga varvtal innan jag listade ut som var fel, trots helt nya slangar etc. Värsta problemet var vid bankörningen då jag fick problem med överhettning etc. Visade sig att vid höga varvtal så pumpar pumpen så hårt att den helt enkelt sög ihop övre kylarslangen vilket resulterade i tvärstopp i systemet = överhettning! Det tog ett tag innan jag listade ut vad som var fel!
Med rätt termostat har dock all problem försvunnit.
/Björn