Skulle sänka bilen men fick en SUV....

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
MikaelT
Nykomling
Nykomling

Skulle sänka bilen men fick en SUV....

Inlägg av MikaelT »

Skulle byta hjullager idag och tänkte samtidigt sätta in sänkningskitet jag köpt från zip. Allt gick riktigt bra tills jag skulle sänka ner och kolla hur låg den blev efter att jag satt dit alla grejjer och skruvat fast allt. Bak gick det bra. där sänktes den, men fram, blev det ju som en jävla suv. Kan få in handen ståendes mellan hjul och hjulhus nu.

Och vad jag än försökte så sänktes inte bilen något. Även när jag lossat både nedre a-armen samt krängningshämmaren för att dom inte skulle vara där och påverka. Provade att dra skruven som man ska ställa höjden på i bägge "ändlägen" men jag fick bara ett mått mellan hjul och hjulhus på 95-110mm. Är det nån som satt in ett av dessa kit och vet vad jag har gjort för fel?
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Skulle sänka bilen men fick en SUV....

Inlägg av vette.se »

Vad menar du med ändläge ?

Gummit på skruven ska ligga helt emot bladfjädern för att få bilen maximalt låg !
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Prova att köra bilen en liten bit och se om den "sätter sig"! I annat fall har du nog gjort något tokigt!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
gibson
Rookie
Rookie

Inlägg av gibson »

Har du skruvat åt rätt håll fram?
Bak skruvar man ut och fram ihop,alltså olika håll..
MikaelT
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MikaelT »

vette.se skrev:Vad menar du med ändläge ?

Gummit på skruven ska ligga helt emot bladfjädern för att få bilen maximalt låg !
Jag har både skruvat upp skruven så mycket som möjligt och skruvar ner den så mycket som möjligt. Dvs a-armen har både varit så långt ifrån och så nära bladfjädern som det går.

Lars J skrev:Prova att köra bilen en liten bit och se om den "sätter sig"! I annat fall har du nog gjort något tokigt!

/Lars/
Verkar som jag måste göra det. Hade inte tid att testa igår när jag höll på. Den har satt sig lite tills idag. Dock så blir det ju drygt som fan om man ska hålla med att göra det för varje gång man ska se hur hög bilen blivit.
gibson skrev:Har du skruvat åt rätt håll fram?
Bak skruvar man ut och fram ihop,alltså olika håll..
har testat att skruva åt bägge håll.
Skriv svar