Danne_83 skrev:undrar bara om nån här har erfarenhet om att byta kammar o sedan bes?? tänkte skita i kompressorn o sugtrimma ist satt o läste på corvette forumet i usa i 5 timmar igår

o hittade en kamm som va intressant som man kunde plocka ut 500 hjulhästar med mappning, headers o x-pipe detta alternativet vill jag köra på men undra hur det går på bes vad tror experterna??

Ta siffrorna på amerikanska forumen med en stor nypa salt ....
05-07 LS2 har ca 325-330hk på bakhjulen
08-xx LS3 har ca 360-365hk på bakhjulen
06-xx Z06 har ca 425-430hk på bakhjulen
Siffrorna är förstås +/- lite men det brukar inte vara några större avvikelser.
LS2 med allt sugmotortrim du kan göra utan att ändra volymen och avgaslegalt - aldrig att du når 500hk på bakhjulen.
LS2 med allt sugmotortrim du kan göra, stroker kit och riktigt bra toppar - ja du kan nå 500hk på bakhjulen avgaslegalt.
LS3 med allt sugmotortrim du kan göra utan att ändra volymen och avgaslegalt - aldrig att du når 500hk på bakhjulen.
LS3 med allt sugmotortrim du kan göra, stroker kit och riktigt bra toppar - ja du kan nå 500hk på bakhjulen avgaslegalt.
LS7(Z06) med allt sugmotortrim du kan göra, utan att ändra volymen och avgaslegalt - ja du kan nå 500hk på bakhjulen utan problem.
Om vi tänker oss icke avgaslegalt så är det nått helt annat

RaceLab.se /
Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email
info@racelab.se