När jag köpte min låda tittade jag på hydraulisk koppling och det var något tvetydiga svar jag fick, beroende på vem man frågade...
Keisler Engineering har satser för hydraulkoppling till Corvette. Frågade Hurst Driveline Conversions om detta också när jag tog in offerter och de rekommenderade att man inte skulle ha det på Corvette.
Kan man misstänka att Hurst avråder bara därför att de inte har den produkten i sitt sortiment eller vet de att det kan krångla? Jag grävde aldrig vidare i detta sen.
På jänkeforumen är det många som åker hydraulkoppling i Corvette och det verka funka fint.
Skulle värme från avgasrör och motor kunna påverka negativt i Corvettens trånga motorrum? Olja expanderar faktiskt rätt ordentligt vid värmepåverkan, betydligt mer än stål. Nu är väl ofta kopplingscylindrar i aluminium och jag har inte riktigt koll på hur det materialet är beskaffat i förhållande till oljans utvidgning.
Hej
Jag har konverterat till hydrual. Inte den modell som Keisler har.
Jag har behållit gaffeln och satt en slavcylinder där och har en huvudcylinder vid pedalen på motorsidan av brandväggen.
Funkar bra tycker jag. Lätt att greja med 'utväxlingen' mellan pedal
och gaffel med olika cylinderdiameter. Kostade inte särskilt mycket, men det var några år sedan. Fast du kanske inte vill ha gaffeln kvar.
Åker med Richmond 5-speed och McLeod 2-skivig koppling.
/Börje
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Mario Andretti