Upper balljoints
Upper balljoints
Fattar inte inte riktigt hur det ska vara, de tre "styrstiften" som håller upper balljoints på plats, ska dessa borras ur vid demontering. Eller ska "topparna" kapas av? Vid montering, ska det monteras nya stift eller? Läser i repböckerna hur det ska demo samt monteras men det är fan så svårt med fackengelska........Så förklara för mig.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Re: Upper balljoints
Hej,
original är balljointsen nitade.
Du får borra ur nitarna och nya balljoints monteras med bult/mutter.
mvh Håkan
original är balljointsen nitade.
Du får borra ur nitarna och nya balljoints monteras med bult/mutter.
mvh Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Re: Upper balljoints
Tack Håkan, då kan jag gå ut i garaget och borra lite då.......Enebris skrev:Hej,
original är balljointsen nitade.
Du får borra ur nitarna och nya balljoints monteras med bult/mutter.
mvh Håkan
Full fart spar tid i en 73:a coupe´