Upper balljoints

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
GETWET
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 132
Blev medlem: tor okt 07, 2004 12:20
Ort: Norra Nynäshamn

Upper balljoints

Inlägg av GETWET »

Fattar inte inte riktigt hur det ska vara, de tre "styrstiften" som håller upper balljoints på plats, ska dessa borras ur vid demontering. Eller ska "topparna" kapas av? Vid montering, ska det monteras nya stift eller? Läser i repböckerna hur det ska demo samt monteras men det är fan så svårt med fackengelska........Så förklara för mig.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Enebris
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 104
Blev medlem: tor okt 26, 2006 19:19
Ort: Staffanstorp
Kontakt:

Re: Upper balljoints

Inlägg av Enebris »

Hej,

original är balljointsen nitade.

Du får borra ur nitarna och nya balljoints monteras med bult/mutter.


mvh Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)

http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Användarens profilbild
GETWET
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 132
Blev medlem: tor okt 07, 2004 12:20
Ort: Norra Nynäshamn

Re: Upper balljoints

Inlägg av GETWET »

Enebris skrev:Hej,

original är balljointsen nitade.

Du får borra ur nitarna och nya balljoints monteras med bult/mutter.


mvh Håkan
Tack Håkan, då kan jag gå ut i garaget och borra lite då.......
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Skriv svar