Nu drar vi ingång vårt ZR1 projekt som vi pratat om tidigare i C6 forumet, vi fick in bilen torsdags men det har inte funnits nån lift ledig förren nu, gissa om man väntat på att sätta igång ......
Objektet redo för transplantation, Z06 2008. Vi installerade Callaway Honker, QM600 kam, ARE headers och B&B avgassystem på denna förra året. Ägaren kör mycket bana bla Nurnburg ring men nu vill han ha ännu mer effekt - de 535hk han hade tidigare på bakhjulen räckte inte.
Nästan original motorrum
B&B slutsystem
ARE headers
ARE igen - här ser du deras överlägsna design med x-pipan först och sen kattarna för maximalt flöde
Rivning påbörjad, först lossa framvagnen (över a-armsfästet och dämparen från undre a-armen)
Bakvagnen lossad, här är det enklare att lossa vid leden, dämparen lossad från undre fästet
Här ser du lite av det som är lossat i motorrummet
Tunnelplåten lossad
Motorrummet klart för att sänka ner allt.
Styrningen lossad
Huv och front bortplockade, det blir lättare att komma åt allt när vi ska ha i vattensystemet och intercooler
Och såklart växelspak bortplockad
Nu har vi kommit så långt att vi kunnat sänka ner allt - en naken LS7a
Hela drivlinan ....
Oops, nu sitter det en annan motor i

Maffigt med 11-rib skivor
Fortsättning följer ... tyvärr är det inte bara att droppa i LS9an utan det behövs en hel del anpassning, slavcylinder, A/C kompressor, mycket kablage som måste göras om eftersom saker och ting sitter på nya ställen och sen har vi ju spjället, generatorn och styrservopumpen som sitter helt annorlunda.