(Har haft 2st Camaro 7-10år sen, och är inte så påläst längre... behöver nu bli snabbt uppdaterad i cheva träsket när suget efter corvette kom lite oväntat snabbt

Du får svar med en gångPär:an skrev:Hur snabba är dom att svara på carfax? Köpet är uppskjutet till i morgon...
Precis, det är den du länkar tillLars J skrev:Kan det vara denna?
http://www.blocket.se/vastmanland/Corve ... a=23_3&w=3
Ta med någon kunnig och kolla den!
/Lars/
Jag tycker att det verkar vara ett bra pris om det är mil och inte miles som bilen har rullat.Pär:an skrev:Corvette C5 Coupe -98, Import feb -08 från USA via Tyskland... varför man nu gör så???... Privatimporterad av nuvarande ägare
Kört CARFAX på den och det verkade ok så långt???, Är en "Florida-bil" bra eller dåligt??? 2 ägare i USA som haft den 4,5år vardera, inbytt på firma alla ggr, har i USA rullat ca 9000mil servad 8ggr t.o.m Mars 2007. Rullat ca 11.000mil i dagsläget.
Jag tycker att det är en STOR skillnad på en C4 och en C5. Att köpa en C4 i ett mycket fint skick (orginal utan facelift) kan nog bli det billigaste alternativet och det är ingen dålig bil (räcker bra om man bara ska glida runt), men risken är stor att du blir missnöjd om du sedan provar en C5.Pär:an skrev:Budgeten ligger på max 200.000:- för en C5 för mig... Ska man högre upp i pris är det lika bra att lätta på plånboken och gå över till C6... man kan ju pruta ner en sån under 300.000:- i dagsläget... det blir för liten skillnad annars och jag kommer att gå och ångra mig... vilket jag redan börjar göra... men försöker hålla mig...
Jag ger ett ganska förvirrat intryck eller hurFör jag kan t.o.m tänka mig en C4 med "facelift" som känns ganska prisvärda idag oxå.
Det ska egentligen vara en prisvärd bil jag inte förlorar allt för mkt på ifall jag vill byta upp mig sen helt enkelt, sen kvittar det.
Skoj och till rätt pris är min ledstjärna