Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Som nybliven corvetteägare är jag inte imponerad av mina bakdäck 265/50-15. Jag har förstått att org.dim skall vara GR70-15. Se gärna bilder på min hemsida. Om någon kan svara på om det blir snyggt med GR70-15 så skulle jag bli tacksam eller om någon har nån bild med org. Jag hade även tänkt köpa org.fälgar med tillhörande kapslar snobbring. Kanske någon därute som sitter på några fräscha org.fälgar?
Jag söker även orginal solskydd med fästen.
problemet är att det inte finns så mycket däck nu för tiden i 15"
70 profil blir ju rätt höga däck i förhållande till 50 profilen,
ska ju finnas 305-50-15,men då behöver du nog 10" fälgar helst..
Gr70 borde vara smalare än 265,fast högre ...
ska se om jag hittar exakta mått..
265 kan vara aningens för brett på original 8" fälgar, men det kanske någon annan vet?
Hur som helst så ser det ut på bilderna som den är ganska hög i baken. Det är ju väldigt enkelt att sänka ett par cm, så fyller däcket hjulhuset bättre.
Jag är tacksam för alla tips. Men mycket tror jag beror på däcken. Det är ju väldigt stor skillnad i höjd på 50 profilsdäck och 65-70 profilsdäck. Man måste nästan provmontera däcken på bilen för att se skillnaden.
Betänk att 50prf däck måste kompensera däckbredd mot höjd för att motsvara 65-70 prf däck i höjd mot bredd. Allt för att få samma rullnings omkrets på hjulet alltså tillåten +/- 5 procents avvikelse i rullningsomkrets.