
Topparna har blivit renoverade med nya styrningar, och större ventiler de gamla gjutjärnarna har tyvärr pressats bort helt och bytt till bronsstyrningar (ska man tydligen undvika).
Den som renoverade topparna rekommenderade kylarsement för att sluta tätt kring ventilstyrningarna.
Mycket riktigt fick jag problem, mera på ena sidan. har satt i 2 flaskor STP Kylartätning i expantionskärlet och kört motorn varm, vet därefter inte om tätvätskan nått fram till rätt ställe, det ryker fortfarande tomgång går bra nu men när jag gasar försvinner gårsplanen i rökmolmet, boff.
Kan nått annat ha hänt? kan det komma in vatten nån annan väg, kan jag kopplat vaccum så illa att det påverkar, förstår själv inte hur.
Har ingen olja i kylvattnet, det går inte åt någon olja och inget kylvatten i motoroljan, ser bra ut.
Funderar på att sätta en ny tätningsomgång direkt i övre kylarslangen, men vad borde jag göra?
Tackar redan nu på förhand ifall tipps finns att få

/Mats Vindeln