Desperat behov av hjälp, automat lådan växlar inte.
Desperat behov av hjälp, automat lådan växlar inte.
Idag när jag skulle ta bilen märkte jag efter ett tag att den inte la i 4an.
Jag körde en bit och stannade,
tänkte jag skulle testa växla 1,2,3, och 4 manuelt men efter att jag lagt i 1an så får jag inte i någon annan växel förutom backen och park.
Fick köra 25 km\h hem.
Igår fungerade den felfritt när jag ställde bort den.
Vad kan det vara för fel, tacksam för svar.
Jag körde en bit och stannade,
tänkte jag skulle testa växla 1,2,3, och 4 manuelt men efter att jag lagt i 1an så får jag inte i någon annan växel förutom backen och park.
Fick köra 25 km\h hem.
Igår fungerade den felfritt när jag ställde bort den.
Vad kan det vara för fel, tacksam för svar.
Årsmodell?
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Årsmodell 91.
För mig växlar den inte på fullvarv heller, den står på varstoppet och efter ett tag tänds en lampa shift up. men inget mer händer.
Jävla märkligt att det bara blev över natten.
Farsan trodde att det kunde vara någon slang lös det hade det varit på hans mustang med automat, då växlade inte den.
SKa ut och leta fel idag, kom gärna med fler ideer på vad felet kan vara.
För mig växlar den inte på fullvarv heller, den står på varstoppet och efter ett tag tänds en lampa shift up. men inget mer händer.
Jävla märkligt att det bara blev över natten.
Farsan trodde att det kunde vara någon slang lös det hade det varit på hans mustang med automat, då växlade inte den.
SKa ut och leta fel idag, kom gärna med fler ideer på vad felet kan vara.
Corvette C4 - 91
Automat
Automat
Ringde en expert idag och han sa,
Det kunde vara vajern ner till lådan osm jävlades, annars kunde det vara ett nylon drev som man kom åt från en lucka som skulle sitta långt bak på högra sidan.
Någon som har haft samma problem eller har bilder eller så på den luckan drevet mm, Tacksam för hjälp.
Det kunde vara vajern ner till lådan osm jävlades, annars kunde det vara ett nylon drev som man kom åt från en lucka som skulle sitta långt bak på högra sidan.
Någon som har haft samma problem eller har bilder eller så på den luckan drevet mm, Tacksam för hjälp.
Corvette C4 - 91
Automat
Automat
- Skp
- Corvettefantast
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 16:35
- Ort: corvette@bolina.hsb.se
automatlåda
Har haft liknande problem med 700-lådor genom tiden. Någon vacuumslang finns inte. När motorn är igång och bilen ligger i park, prova med snabba ryck i bara kickdownvajern har du tur så är det bara kickdownvajern som hängt sig och på detta vis kan man få den att släppa. Känns vajern okej finns det risk att lådan måste in på renovering.
Skp
Skp
Jag har kollat vaern och ett plast drev en karl sa jagskulle kolla, inget av det, så det är en renovering som gäller.
Men nu till ytterligare frågot.
Vad skiljer corvette lådor från dom från vanarna ifall det gick att köpa en sån för några tusenlappar.
Funderar på att trimma i vinter och har hört att lådan är klen, någon som har en sida med lådbyten och så, tänkte kolla upp th400, vad tror ni om det.
Men nu till ytterligare frågot.
Vad skiljer corvette lådor från dom från vanarna ifall det gick att köpa en sån för några tusenlappar.
Funderar på att trimma i vinter och har hört att lådan är klen, någon som har en sida med lådbyten och så, tänkte kolla upp th400, vad tror ni om det.
Corvette C4 - 91
Automat
Automat
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
Beror på vad du menar med klen, 400-450 hk klarar den i alla fall utan nåra direkt avancerade delar. Jag köpte ett kitt från Summit HUP-HP3788Kbossen skrev:Jag har kollat vaern och ett plast drev en karl sa jagskulle kolla, inget av det, så det är en renovering som gäller.
Men nu till ytterligare frågot.
Vad skiljer corvette lådor från dom från vanarna ifall det gick att köpa en sån för några tusenlappar.
Funderar på att trimma i vinter och har hört att lådan är klen, någon som har en sida med lådbyten och så, tänkte kolla upp th400, vad tror ni om det.
till min 90a. Kan nu inte svara på hur det fungerar pgr utav att motorn å lådan är ur för tillfälle.
Mv A/B
När jag vart tvungen att renovera min TH700 så hade vi en stor disskution om just dessa lådor med killen som renoverade.bossen skrev:Jag har kollat vaern och ett plast drev en karl sa jagskulle kolla, inget av det, så det är en renovering som gäller.
Men nu till ytterligare frågot.
Vad skiljer corvette lådor från dom från vanarna ifall det gick att köpa en sån för några tusenlappar.
Funderar på att trimma i vinter och har hört att lådan är klen, någon som har en sida med lådbyten och så, tänkte kolla upp th400, vad tror ni om det.
Han sa att det finns Ca: 18 st olika modeller på TH700 lådan så att bara ta en som är till en van funkar inte så bra.. finns nr beteckning på lådan.
tycker det låter som nått annat ,igentligen "pajat under natten" e ju skumt..
/Lelle
Tidigare GTA Trans Am, C5 97a...Nu C6!
http://www.garaget.org/NosZpeed
http://www.garaget.org/NosZpeed
Kanske fel tråd att skriv den här frågan i?
Men jag blir nyfiken nu när ni är inne på olika th700 lådor och hållbarhet på th700.
Har ni hört någon som kört riktigt långt med en th700 utan att byta turbin eller något annat meck med lådan.
Tycker alla jämt har problem med dessa lådor på ett eller annat viss under en 10000mils gång på lådan.
Bordde dom inte hålla längre?
Har bara hört en som kört långt med en i en van med 305 motor och han använde alldrig 4 växeln på lådan enligt honom pajade dom bara då, den hade rullat 25000mil utan att lådan hittat på något enligt honom.
Mvh
MrV8
Men jag blir nyfiken nu när ni är inne på olika th700 lådor och hållbarhet på th700.
Har ni hört någon som kört riktigt långt med en th700 utan att byta turbin eller något annat meck med lådan.
Tycker alla jämt har problem med dessa lådor på ett eller annat viss under en 10000mils gång på lådan.
Bordde dom inte hålla längre?
Har bara hört en som kört långt med en i en van med 305 motor och han använde alldrig 4 växeln på lådan enligt honom pajade dom bara då, den hade rullat 25000mil utan att lådan hittat på något enligt honom.
Mvh
MrV8
Som vanligt är det bara de trasiga man hör talas om... Alla de 700lådor som rullat hur långt som helst i Capricer osv är det ju ingen som gnäller om. Det är ju ingen "skottsäker" låda (framför allt inte i en rörmokarvagn nedlastad med 3 ton skrot och servad först när ngt rasar) men att genomlida 25 000 mil utan att använda fyran? Då borde man kanske köpt ngt annat från början! De svaga punkterna är ju kända. Mkt av felen beror nog tyvärr på vanskötsel och skit bakom rattenmrv8 skrev:Kanske fel tråd att skriv den här frågan i?
Men jag blir nyfiken nu när ni är inne på olika th700 lådor och hållbarhet på th700.
Har ni hört någon som kört riktigt långt med en th700 utan att byta turbin eller något annat meck med lådan.
Tycker alla jämt har problem med dessa lådor på ett eller annat viss under en 10000mils gång på lådan.
Bordde dom inte hålla längre?
Har bara hört en som kört långt med en i en van med 305 motor och han använde alldrig 4 växeln på lådan enligt honom pajade dom bara då, den hade rullat 25000mil utan att lådan hittat på något enligt honom.
Mvh
MrV8

MVH
MN
HejM Nordin skrev:Som vanligt är det bara de trasiga man hör talas om... Alla de 700lådor som rullat hur långt som helst i Capricer osv är det ju ingen som gnäller om. Det är ju ingen "skottsäker" låda (framför allt inte i en rörmokarvagn nedlastad med 3 ton skrot och servad först när ngt rasar) men att genomlida 25 000 mil utan att använda fyran? Då borde man kanske köpt ngt annat från början! De svaga punkterna är ju kända. Mkt av felen beror nog tyvärr på vanskötsel och skit bakom rattenmrv8 skrev:Kanske fel tråd att skriv den här frågan i?
Men jag blir nyfiken nu när ni är inne på olika th700 lådor och hållbarhet på th700.
Har ni hört någon som kört riktigt långt med en th700 utan att byta turbin eller något annat meck med lådan.
Tycker alla jämt har problem med dessa lådor på ett eller annat viss under en 10000mils gång på lådan.
Bordde dom inte hålla längre?
Har bara hört en som kört långt med en i en van med 305 motor och han använde alldrig 4 växeln på lådan enligt honom pajade dom bara då, den hade rullat 25000mil utan att lådan hittat på något enligt honom.
Mvh
MrV8.
MVH
MN
Du vet vilka som gillar vannarna hör jag

Den 25000milaren var en full lastad rör bil.
Det var dels därför han inte ville använda fyran, för all last i den.
Du skulle sett en annan polares rör bil på 90 talet den var så nerlastad så vi kalla den för lowridern (tur att inte Polisen kontrolera vikten på den), en av konkurerande USA märkena till Cheva var den och en dag sa han vid röljuset så smällde det till i lådan och sen var det fri lägge. Då gick en axel rakt av i den lådan som för övrigt var hel.
Mvh
MrV8