Corinthian skrev:johced1974 skrev:Har läst en del om just jämförelsen mellan Cup 2 och R888. Det känns som, åtminstone enligt testerna, att Cup 2 har ändå bättre grepp och håller längre.
I år blir en riktig ban-år för mig så jag ser fram emot mina Cup 2 och nya bromsar från PEAN med Carbotech XP12 belägg. Jag hoppas verkligen däcken håller 2 säsonger, annars får jag fundera på 2 fälguppsättningar och jag är nog inte beredd på det än. Belägg växlar jag inför track days.
KUL!
Tänkt på att inte ha olika märken på beläggen du switchar emellan, då det försämrar bromsverkan iom olika friktionsfilm.
(Jag skulle dock valt et hårdare belägg än XP12 initiellt.. körde XP20 o de tog slut fort)
Säg till om du vill förbättra vägållningen med vinge! (info finns i signaturen)
Tack för tipset - tänkte köra till vardags med mina HAWK HP+ men jag får kolla upp bromsbelägg från samma levernatör. Hade inte en tanke om det. Jag har ställt frågan till Per på PEAN.
Jag har snackat en del med Per och utifrån mina förutsättning tyckte inte han att jag skulle köra XP20 - i så fall behöver jag byta ut bromsskivor och bromsok då jag är redan temperatur mässigt högre än jag borde vara, framför allt också då jag byter till r-däck. Det får räcka för i år med nya och bättre skivor i samma storlek. Jag kan inte mer själv så jag litar på hans omdöme.
Pga däck inköp och bromsbyte så fick min tredje dröm för i år utgå - air splitter och spoiler (det var mer pengar än jag förväntade mig). Jag tänker köra en hel del Mantorp track days (bor i Linköping), ett par GRC event och förhoppningsvis även Gran Turismo på Spa i oktober så till slut fick jag säga stopp.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja, min bil lättar när jag kör fort, men bromsarna och däcken behövdes först. Jag har dock sätt din vinge och det du publicerat.
Tack!