Väghållning/ Stötdämpare
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Väghållning/ Stötdämpare
Vill ha lite råd för ev byte av stötdämpare på C5:a 97 årsmodell, Tips på bra alternativ till original, bilen är bara för "gatbruk" så vill inte ha för "stenhårda/racing" dämpare, räcker det att byta dämpare eller bör jag byta krängningshämmare & kanske bladfjädrar med...nån med erfarenhet? Tacksam för lite tips. Nån som kanske har nått bra till salu hör gärna av er till mig...
//Micke
//Micke
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Hej Micke
Jonas på Tradetech i Karlskoga har komplett set med C5 Z06
Krängare, fjädrar och stötdämpare.
http://www.blocket.se/orebro/Corvette_C ... 7.htm?aw=1
Med vänlig hälsning Thomas
Jonas på Tradetech i Karlskoga har komplett set med C5 Z06
Krängare, fjädrar och stötdämpare.
http://www.blocket.se/orebro/Corvette_C ... 7.htm?aw=1
Med vänlig hälsning Thomas
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Har faktiskt kontaktat honom angående detta paket, har dock inte bestämt mig än & ville kolla om nån har tips på annat "prisvärt" alternativ, deras paket har gått 9000 mil...så jag vet inte riktigt hur skicket är...Är bilsteins nått alternativ för gatbruk? Finns ju även nya C6 orginaldämpare som ska passa "rakt av"....
//Micke
//Micke
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jag har en C5a 2001 och kör på C5z06 dämpare och hotchkis krängnings hämmare fram o bak funkar bra,lagom hård.
Mats
Mats
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jag har samma dämpare som Mats(C5 Z06) plus krängningshämmarstag i aluminium och lagom sänkt runt om. Detta funkar bra för mej
MVH Conan999
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Hej! Kör med PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension – Stage 1
Pris: 8 990:-
Mycke väghållning för pengarna
Lätt att montera själv:)
http://www.akracing.se/corvette-c5/vagh ... on-stage-1
Pris: 8 990:-
Mycke väghållning för pengarna

Lätt att montera själv:)
http://www.akracing.se/corvette-c5/vagh ... on-stage-1
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Har sneglat på detta paket & verkar vara det som många gillar, men är det "overkill" för gatbruk eller..? bilen är lite sänkt med "skruvarna" nu men tycker den inte tål minsta gupp, "smäller slår igenom typ..."Ubbe skrev:Hej! Kör med PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension – Stage 1
Pris: 8 990:-
Mycke väghållning för pengarna
Lätt att montera själv:)
http://www.akracing.se/corvette-c5/vagh ... on-stage-1
//Micke
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Slår igenom! Ja då verkligen dax
Det kana vara bussningar till krängningshämmaren också som är slut. Det blir absolut ingen fara att det ska bli för hårda.Du kommer kunna svänga bilen när du vill och inte tvärtom;)
Gör en hjulinställning och köp nya däck så blir det kanon.

Gör en hjulinställning och köp nya däck så blir det kanon.
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Har haft en C5 2001 med ställbar fjädring och jag upplever det som att min nuvarande C5Z06 är BETYDLIGT hårdare.Pettersson skrev:Vill ha lite råd för ev byte av stötdämpare på C5:a 97 årsmodell, Tips på bra alternativ till original, bilen är bara för "gatbruk" så vill inte ha för "stenhårda/racing" dämpare, räcker det att byta dämpare eller bör jag byta krängningshämmare & kanske bladfjädrar med...nån med erfarenhet? Tacksam för lite tips. Nån som kanske har nått bra till salu hör gärna av er till mig...
//Micke
Så eftersom du inte vill ha för "stenhårda/racing" dämpare föreslår jag att du nöjer dig med ett par nya original dämpare, kompositbladfjädrarna lär vara mer eller mindre outslitliga, däremot händer det att krängningshämmarna kärvar fast, så kolla att de löper som det ska i bussningarna.
Lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Blir med största sannolikhet detta kit "PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension – Stage 1", tänkte passa på att byta sänkbultarna & polybussningarna på samma gång, dröjer nog dock några veckor innan det finns på plats...Tänkte angående hjulinställningen efter bytet kan man lämna till en "vanlig" däck/hjulinställningsfirma eller ska man välja nån "speciell"...?
//Micke
//Micke
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Tyvärr har ju PFADT lagt ner nu, men det kanske går få tag på grejer?Pettersson skrev:Blir med största sannolikhet detta kit "PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension – Stage 1", tänkte passa på att byta sänkbultarna & polybussningarna på samma gång, dröjer nog dock några veckor innan det finns på plats...Tänkte angående hjulinställningen efter bytet kan man lämna till en "vanlig" däck/hjulinställningsfirma eller ska man välja nån "speciell"...? //Micke
Hjulinställning spelar nog ingen större roll var du lämnar. Problemet brukar vara att komma upp på vissa 4-pelar lyftar om du har en låg bil.
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jaså lagt ner, "konkurs" typ eller...? Därför det tar tid att få svar från "leverantören"...får se hur det går då i såna fall....?
//Micke
//Micke
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Läs mer under fliken "Ordet är fritt"
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 134
- Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
- Ort: Kolsva (Köping)
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Ja, PFADT har stängt butiken!
Vi rekommenderar, som alltid, BILSTEIN SPORT! Bättre än PFADT Coilovers, säger vissa experter!
Komplettera med nya GM Aluminium Dropplänkar till krängningshämmarna, så kommer du att bli riktigt nöjd vid gatåka!
Tillsammans cirka 6.000:-! En riktigt bra investering!
Räcker inte detta, så kan du senare komplettera med kraftigare krängningshämmare och eventuellt kompositfjädrar av Z06-modell.
Robert

Vi rekommenderar, som alltid, BILSTEIN SPORT! Bättre än PFADT Coilovers, säger vissa experter!
Komplettera med nya GM Aluminium Dropplänkar till krängningshämmarna, så kommer du att bli riktigt nöjd vid gatåka!
Tillsammans cirka 6.000:-! En riktigt bra investering!
Räcker inte detta, så kan du senare komplettera med kraftigare krängningshämmare och eventuellt kompositfjädrar av Z06-modell.
Robert


Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Bästa originaldämparna sitter ju på Z06 2004 års modell..Pettersson skrev:Vill ha lite råd för ev byte av stötdämpare på C5:a 97 årsmodell, Tips på bra alternativ till original, bilen är bara för "gatbruk" så vill inte ha för "stenhårda/racing" dämpare, räcker det att byta dämpare eller bör jag byta krängningshämmare & kanske bladfjädrar med...nån med erfarenhet? Tacksam för lite tips. Nån som kanske har nått bra till salu hör gärna av er till mig...
//Micke
på bildelsbasen finns annars både begagnade Koni och originaldämpare från C6 Z06...
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Vad man gjorde till -04 dämparna var att man minskade lite på returdämningen.
Detta för att man skulle minska lite på tendensen att bilen "hoppade" i sidled när man körde över skarvar etc.
Inte säkert att alla känner någon skillnad alls... Så det är nog inget större fel på dämpare före -04
Att byta till t.ex. ett O´Connell är ett stort steg då krängningshämmarna är MYCKET hårdare.
(Det är därför man bör göra det om man har NÅGRA ambitioner
)
Se denna jämförelse t.ex. :
http://forums.corvetteforum.com/c5-z06- ... t-one.html
Detta för att man skulle minska lite på tendensen att bilen "hoppade" i sidled när man körde över skarvar etc.
Inte säkert att alla känner någon skillnad alls... Så det är nog inget större fel på dämpare före -04
Att byta till t.ex. ett O´Connell är ett stort steg då krängningshämmarna är MYCKET hårdare.
(Det är därför man bör göra det om man har NÅGRA ambitioner

Se denna jämförelse t.ex. :
http://forums.corvetteforum.com/c5-z06- ... t-one.html
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Själv kör jag med original chassie C5Z06-03 (jag kanske saknar ambitionerBengt skrev:Att byta till t.ex. ett O´Connell är ett stort steg då krängningshämmarna är MYCKET hårdare.
(Det är därför man bör göra det om man har NÅGRA ambitioner)


Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Ex C5 Z06 2002
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Det betyder väl att man ökade returdämpningen?Bengt skrev:Vad man gjorde till -04 dämparna var att man minskade lite på returdämningen.
Detta för att man skulle minska lite på tendensen att bilen "hoppade" i sidled när man körde över skarvar etc...
Om man minskar returdämpningen så slår kolven ut fortare och den blir mer responsiv, dvs fjädern jobbar lättare (mindre dämpning)
Om man ökar returdämpningen, ökas den interna friktionen i cylindern och stötdämparen slår ut trögare/mjukare (mera dämpning).
Det var iaf så jag lärde mig när jag svängde R-hoj:
"Returdämpningen styr hur snabbt fjädringen sträcks ut efter det att den varit hoptryckt vid hjulkontakt med gupp eller hinder. När fjädern trycks ihop så absorberar den en mängd energi och returdämpningen avger denna när fjädringen sträcks ut (fjädrar tillbaka) när väl lasten försvunnit. Om man inte dämpar returen så skulle motorcykeln studsa upp och störa balansen och tappa greppet för drivningen.
För mycket kompressionsdämpning gör att cykeln känns stel och blir svår att hantera. För mycket returdämpning gör att fjädringen inte kan sträckas ut fort nog inför nästa gupp, vilket gör att fjädringen ”packas ihop”, blir stel och orsakar styrnings-, och grepproblem."
saxat från http://www2.idrottonline.se/TimraTK-Mot ... s-Handbok/
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jag har en original främre krängare från min (C6Z06) liggandes om du vill uppgradera
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Är det inte så här
Hur hård returdämpningen ska vara beror på bla på fästet (däcktyp väglag m.m.)hur ojämnt det är samt hur snabbt man kör.
Om returdämpningen är för mjuk fjädrar hjulet ut för snabbt och tappar greppet pga att det studsar.
Om returfjädringen är för hård fjädrar hjulet ut för långsamt och tappar greppet pga att det "blir hängande i luften".
Ha det bra

Hur hård returdämpningen ska vara beror på bla på fästet (däcktyp väglag m.m.)hur ojämnt det är samt hur snabbt man kör.
Om returdämpningen är för mjuk fjädrar hjulet ut för snabbt och tappar greppet pga att det studsar.
Om returfjädringen är för hård fjädrar hjulet ut för långsamt och tappar greppet pga att det "blir hängande i luften".
Ha det bra

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jo, visst är det så att alla inställningar är beroende på underlag/däckstyp/övriga fjädrings komponenter..745 skrev:Är det inte så här![]()
Hur hård returdämpningen ska vara beror på bla på fästet (däcktyp väglag m.m.) samt hur ojämnt det är.
Om returdämpningen är för mjuk (minska/lite) fjädrar hjulet ut för snabbt och tappar greppet pga att det studsar.
Om returfjädringen är för hård (öka/mycket) fjädrar hjulet ut för långsamt och tappar greppet pga att det "blir hängande i luften".
Ha det bra
Din beskrivning stämmer överens med min som jag postade tidigare
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Precis den stämmer överens med både din och Bengts beskrivning.Corinthian skrev:Din beskrivning stämmer överens med min som jag postade tidigare
När bilen förlorar greppet kan det upplevas som att bilen hoppar i sidled tills den får grepp.
Och greppet kan försämras pga både för mjuk & hård returdämpning.
Vi får snacka vidare på söndag

https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17715
Senast redigerad av 745 den fre mar 14, 2014 12:35, redigerad totalt 2 gång.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Exakt.
O'Connell kitet har grövre krängningshämmare och det behövs med R-däck. Vill du få ut max med R-däck måste du följa upp med hårdare fjädring o andra hjulvinklar. Med ännu bredare däck ännu mer och med splitter o vinge ännu mer.. Orginal fjädringen klarar inte på långa vägar aero prylar.. Fast svenska banor har ju o andra sidan inte så snabba kurvor att vingarna ens behövs...
O'Connell kitet har grövre krängningshämmare och det behövs med R-däck. Vill du få ut max med R-däck måste du följa upp med hårdare fjädring o andra hjulvinklar. Med ännu bredare däck ännu mer och med splitter o vinge ännu mer.. Orginal fjädringen klarar inte på långa vägar aero prylar.. Fast svenska banor har ju o andra sidan inte så snabba kurvor att vingarna ens behövs...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Den som lever får se, det ska bli spännande att följa Mange i sommar.......Bengt skrev: Fast svenska banor har ju o andra sidan inte så snabba kurvor att vingarna ens behövs...

Och på "dragracing" banor typ Mantorp (långa snabba rakor & skarpa långsamma kurvor) ska man vara speciellt försiktig,
eftersom för mycket "vinge" har en tendens att äta upp vinsten i form utav ökat fäste i kurvorna genom ökat drag på rakorna.
Och vid höga hastigheter kan felinställd aero tom orsaka olyckor på rakorna

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Skräms inte Göran, tänk på att Urban monterat splitter... 

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Ubbes splitter är snyggBengt skrev:Skräms inte Göran, tänk på att Urban monterat splitter...

Hur tror du/ni att den påverkar varvtiderna & högfartsstabiliteten

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Ha ha ha!
Jag kommer att sänka motorn med 7mm och har sänkt bilen fram med 8mm och har klubbens minsta spoiler
Risken ökar i år när jag tror att jag kan köra bil
Jag kommer att sänka motorn med 7mm och har sänkt bilen fram med 8mm och har klubbens minsta spoiler

Risken ökar i år när jag tror att jag kan köra bil

3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Desto mer jag lär mig, desto mindre inser jag att jag kanUbbe skrev:Risken ökar i år när jag tror att jag kan köra bil

Men det är kul att utvecklas

Vi syns på https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17715
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Hittade en firma i usa som hade PFADT Johnny O’Connell hemma (& beställde...) så nu är det bara att vänta & hoppas grejorna snart är här...Beställde även sänkbultar runt om & lite annat. Krängarna har ju som jag förstår 3st "hållägen" vilket ska man välja?
//Micke
//Micke