Går det byta bara klumpen på ett enkelt sätt ?
Måste man verkligen lossa bladfjäderpaketet från bilen ?
Man vill ju göra på enklaste sättet
Tacksam för svar
Bakaxelklumpen
-
- Nykomling
- Inlägg: 19
- Blev medlem: sön aug 17, 2008 20:31
- Ort: Linköping
Bakaxelklumpen
Ha alltid 2 verktygslådor så inte Chevan får Fordsmitta
Re: Bakaxelklumpen
fjädern måste ner.
även balken som allt hänger i eftersom klumpen sitter bultad uppifrån innuti den
är lite meck men bara att börja riva ner.
även balken som allt hänger i eftersom klumpen sitter bultad uppifrån innuti den
är lite meck men bara att börja riva ner.
-
- Nykomling
- Inlägg: 42
- Blev medlem: mån aug 15, 2005 12:55
- Ort: Göran Björn 506
Re: Bakaxelklumpen
Hej. Om bilen inte är så original kan man ju mäta ut i utrymmet bakom sätena var någonstans bultarna för klumpen finns och såga upp en lucka rakt över. Då slipper du fippla med balken. Jag gjorde så och gjorde en ny lucka i aluminiumplåt som går 2cm omlott över hålet, perfekt om du behöver skruva med bakaxeln då och då.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Bakaxelklumpen
Hej, tar ca 2-3 timmar totalt att plocka ner och upp diffen, så det är inte något jättejobb direkt.
Kan dock vara lite jobb innan man får puckarna att släppa första gången (tvärbalk/chassi)
//Lasse
Kan dock vara lite jobb innan man får puckarna att släppa första gången (tvärbalk/chassi)
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'