Innerbelysning

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Little Red Corvette
Nykomling
Nykomling

Innerbelysning

Inlägg av Little Red Corvette »

På min C4 coupé 1989 fungerar innerbelysningen genom att vrida ljusknappen motsols eller då jag öppnar en dörr eller luckan - utan problem. Ljuset slocknar efter 30 sek då jag stänger dörr elller lucka.

Mitt problem är att innerbelysningen inte slocknar om jag lämnar en dörr eller luckan öppen. Den verkar lysa i evighet. Vad jag förstår skall den slockna efteer en tid (?) för att inte batteriet skall laddas ur.

Har läst i forumet om en liten pigg inne i den knopp i dörrstolpen som påverkar ljuset, men denna pigg ser jag ej. Sådan pigg saknas i luckans knopp.

Finns något bra lösning på detta?

Little Red Corvette - Per
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

innerbelysning

Inlägg av Ingo »

Tyvärr så lyser det när en dörr eller om huven är öppen..
Dörrar går ju att stänga men huven är verkligen irriterande om man ska jobba med någonting.
http://www.ecklers.com/product.asp?pf_i ... pt_id=1139
det här är ju en lösning mot kvicksilverbrytaren i huven.
Man kan ju klippa och sätta in en egen brytare också.
Eller bryta strömmen på batteriet..
tjerk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av tjerk »

Eller så kopplar man bara loss dom två kontakter som sitter nere vid sidoblinkers vä-o-hö under huven. Följ bara sladdarna från belysningen ner till kontakterna. LRC, du har blandat ihop saker o ting. Lyset slocknar inte som Ingo skrev, då får man koppla bort batteriet. Den lilla pigg du skriver om sitter på min ´91 inte i stolpen men i dörrarna bak. En liten pigg som kan dras ut en liten bit och som trycks in igen när du stänger dörren. En justerare så att säga.
Skriv svar