Larmet går

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
THOMAS FRISK
Nykomling
Nykomling

Larmet går

Inlägg av THOMAS FRISK »

Hej och hå!
Tog ut min -90'a Corvettecab och vårtvättade den efter en testrunda. När jag tar i dörren och ska sätta mig i den igen så larmar det oavbrutet. Batteripolen måste tas av för att tysta larmet. Bilen går inte att starta. Carguard larm finns integrerat i orig-larmet med en extra "tuta". Nu är bilen billig. Hittar inte var larmet är monterat. Suck! Finns det nån larm expert i klubben??? Råd önskas, annars blir det att åka 60-talare i sommar.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

E vi släkt eller? :roll:
båda kör ju corvette menar jag! hehe
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Larm tjafs

Inlägg av Ingo »

vilket larm är det som tjafsar,original eller Carguard?(original går ju på originaltutan,carguard borde ju gå på extratutan),original larmet återställer man ju genom att låsa upp förardörren,det andra vet jag inte riktigt ,men min har ju fjärrkontroll,men om den dör finns ju faktiskt en dold knapp någonstans.Ett tips är att kolla under instrument brädan på förarsidan.Larmen måste ju återställas för att bilen ska gå att starta.
THOMAS FRISK
Nykomling
Nykomling

Larmet går

Inlägg av THOMAS FRISK »

Tack, javisst var det att stoppa nyckeln i låset. Det är ju bara så frustrerande att försöka med en del olika alternativ när det tutar på och lever om. Kan bara föreställa mig hur det hade varit på en parkering inne i stan utan 13-blocknyckel ( För batteripolen).
Nu vet man.
Har släkt i GBG ( V:a Frölunda) ifall Du undrar frisken. :lol:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Larmelände

Inlägg av Ingo »

Jo rätt typiskt.Man glömmer bort originallarmet för det är nästan alltid det fjärrstyrda extralarmet som ger trubbel. en typisk grej är ju en fin sommardag och man har parkerat bilen nercabbat men under uppsikt så den står olarmad.Så har man utan att man märkt det kommit åt fjärrkontrollen,så när man slänger in en jacka eller något liknande i bilen sätter eländet igång.Man fumlar aldrig så mycket som när man ska stänga av larmet.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

larmad

Inlägg av Ingo »

Förresten vadå 13 nyckel? bytt batteri alltså till ett med toppoler?,för det är ju nästa kuliga grej.Original är ju sidopoler och väl nästan de enda tumbultarna på hela bilen.tror dessutom att det är 3/8 för 7/16 är ju samma som 11.hur somhelst man blir upplivad när man helt plötsligt behöver en tumnyckel.
THOMAS FRISK
Nykomling
Nykomling

Inlägg av THOMAS FRISK »

Ja tyvär så är orginalbatteriet väck, men jag ska släpa med mig ett orig. Delco-batteri nästa sväng till USA. Vet inte om det finns att få tag i Sverige??
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Batteri

Inlägg av Ingo »

Jodå,nog går det att få tag på originalbatterier.Mitt har jag för mig att min reservdelsgubbe tog från Hansen Racing, men antar att Klintberg o Way också för dom. Hade ett tudor några år men det laddades ihjäl,man får vara noga att kolla vatten om batteriet är mindre.Dessutom är det ju döden för generatorn att ha ett dåligt batteri(satt mitt på laddning nu för nu börjar det dra ihop sig)
Joachim
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Joachim »

TH Pettersson i Göteborg har batteri till Corvette. Har precis köpt ett och jag tror att det låg på ca 1200 kr.

telefon 031-407300
Skriv svar