Kolla Targan ????

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
JOFR
Nykomling
Nykomling

Kolla Targan ????

Inlägg av JOFR »

Jag har en C6 -06 med targa, jag och min sambo hade en skräck resa vid medelhavet. Det började med att vi skulle ta av targan i Cannes för att glida runt lite. När jag tog tag i targan så kände jag att takplasten runt ramen var helt lös, limmet hade släppt. ringde GM Europa som sa att vi kunde åka till Genua i Italien för åtgärd. Vi kom dit och fick ett jätte bra bemötande. Det var recall på luckorna på 2005-2006 och den skulle bytas.
Vi kunde inte vänta på en ny lucka, så dom behöll luckan över natten och limmade om den. Med den ny limmade luckan på väg mot Rimmini var glädjen kortvarig, höll cirka 1 timme. Ner med luckan i bagagen ( inte helt lätt med mycket packning ) och fortsatte mot Rimmini. Ringde till GM och dom sa att vi kunde åka till närmaste Corvette handlare för att åtgärda luckan, men det skulle ta lång tid och vi fick stå för alla runt om kring kostnader pga att bilen inte är Europa såld. Så förden mot Göteborg startade med silvertejp och spännband vilket inte höll över 90 km/t. Av med targan och fortsatte i bra väder max 130 km/h som är smärtgräns för öronen. Norr om Nurnberg fick vi smaka på störtregn ingen höjdare.
I allafall det var en hemsk resa som slutade bra. Vi har nu beställt en ny lucka som vi får lackad och klar i slutet av augusti. Bilen går nu att köra med pga att vi fick plåtskruv monterade genom taket.

Vi hade tur, taket kunde ju flugit av i 290 km/t på autbann på väg ner, och det vill jag inte tänka på vilka följder som kunde hänt.

Johan