hittade en ljudisoleringsmassa i en tråd här men hittar inte nånstans vart man kan köpa det.
dbAxe heter det..nån som vet
Vill minnas att dess främsta egenskap inte är att dämpa ljud utan har en förmåga att absorbera vibrationer i olika material. Har det i hela bagaget i min bil, bara dbAxe tog bort mängder av vibrationsljud från glasfibern men buller från däck etc var densamma så den bör kompletteras med matta för att även komma åt bullret.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
bör kompletteras med matta för att även komma åt bullret.[/quote]
vilken matta ska man ha da [/quote]
jag körde med en vanlig 10mm ljuddämpande matta från Micro, limmade den i hela bagaget fram till stolarna. Det gav en tillräcklig ljuddämpning för mig.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Bengt skrev:Vad händer egentligen nuförtiden ? Ljuddämpning och vibrationsmassa(låter tungt) i sveriges råaste C5:a ? Kanske dags att byta till en Merca Anders ?
Adderad vikt 2kg mycket annat är bortplockat, väger in på 1420kg full tank ingen förare
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Bengt skrev:Vad händer egentligen nuförtiden ? Ljuddämpning och vibrationsmassa(låter tungt) i sveriges råaste C5:a ? Kanske dags att byta till en Merca Anders ?
Adderad vikt 2kg mycket annat är bortplockat, väger in på 1420kg full tank ingen förare
Ok, men frågan om Merca är nog fortfarande lika aktuell
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final