Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Har också tänkt köpa ett sånt där skåp (i julklapp lär jag aldrig få nåt), men jag har funderat på hur man håller ordning på alla nycklar och hylsor på bästa sätt?
Finns det inredningar att få tag på? Bästa vore ju om man kunde skära till lådan som hylsnyckelsatsen ligger i tex, och ha den som en insats i en låda, annars lär man ju aldrig hitta bland hylsorna igen.
Eller kan man skära ut mallar ur något lämligt material? (ett jäkla jobb kanske).
Johan Fräjdin skrev:Har också tänkt köpa ett sånt där skåp (i julklapp lär jag aldrig få nåt), men jag har funderat på hur man håller ordning på alla nycklar och hylsor på bästa sätt?
Finns det inredningar att få tag på? Bästa vore ju om man kunde skära till lådan som hylsnyckelsatsen ligger i tex, och ha den som en insats i en låda, annars lär man ju aldrig hitta bland hylsorna igen.
Eller kan man skära ut mallar ur något lämligt material? (ett jäkla jobb kanske).
verktygen ligger ju redan i former eller tänker du på dina lösa verktyg som du redan har innan skåpköpet?
Synd att Teng Tools 750/1001 delars är fylld med skitverktyg (dålig kvalité) annars är de trevliga att andvända (skåpen samt upplägget)
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Ampro som jag köpte (tomt) har bra verktyg som följer med om man hellre vill köpa skåpet kpl.
Det är definitivt prisvärt och bra kvalitet om man inte redan har allt.
Lyckliga er som varit snälla och fått JULKLAPPAR.
Som vanligt var det jag som fick agera TOMTE hemma i allafall ekonomiskt.
Men nu har jag börjat få ihop motorn så en liten Julklapp kan man väl kalla det.
Nu är det bara att försöka få tillbaks den i bilen och invänta sommaren.
Stefan skrev:
verktygen ligger ju redan i former eller tänker du på dina lösa verktyg som du redan har innan skåpköpet?
Synd att Teng Tools 750/1001 delars är fylld med skitverktyg (dålig kvalité) annars är de trevliga att andvända (skåpen samt upplägget)
Ja nu hade jag ju inte tänkt att lägga 25.000 på ett komplett Tengtools skåp, utan snarare köpa nåt skåp från Jula där jag kan lägga mina Biltemaverktyg...
Det var ju synd att inte fler var intresserade av ett MacTools skåp med corvette tema och med inredning för verktygen förut när jag frågade, då hade ni alla kunnat haft varsitt
frisk skrev:Håller på med arbetsbänken nu. Ska ta kort senare, så det är "ganska" upprensat nu hehe.
Pelikan??? Va e det för nått E det papegojan du tänker på?
Papegoja,Pelikan,kakadua eller vilken fågeljävel du vill . Plockade ut en sådan själv och har väll använt den 2ggr på 2 år Just därför tyckte jag det va lite komiskt att den får ligga på ett sådant bra ställe som högst upp i verktygsskåpet
Såg att Verktygsboden.se hade en massa skåp i sin katalog.
Ok. Jag la ner nåra utav mina el-verktyg överst, då jag använder dom ofta. Helt sjukt va dyra dessa verktyg är. Stripaxen är en liten plast-tång och kostar ca 2000kr. Papegojan kostar också ca 2000kr. Meggern likaså, tångamperemetern runt 1600kr. Tur att man har sluppit betala dom själv
jo den kommer väl att användas ett par ggr till innan jag dör