Växel låda

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
vettepeter
Nykomling
Nykomling

Växel låda

Inlägg av vettepeter »

Min växel låda 700.-91 slirar ibland bara, var ute och körde i kväll och så gjorde den det en gång men sen gick den som den skulle har hänt nån gång tidigare oxå, är inte så länge sen jag bytade olja och filter vad bör jag göra tacksam för tips
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Är det en automat så kan du ha samma problem som jag, dvs lameller som är på gång att gå. Upptäckte på min på samma sätt som du att han slirade en gång. Dagen efter när jag åkte till jobbet och efter att jag körde av från motorvägen så slirade det konstant. Vänliga själar här på forumet upplyste mig om att det va lamellerna som hade gått. Jag ska lämna min bil i morgon till "växellåds-gubbat". Kolla in följande tråd:
"Växlingsproblem - Automat"
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
LasseW
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LasseW »

Välkommen i gänget!
Min 92:a lämnades in i torsdags med samma problem. Igår fredag skulle jag hämta ut bilen. Enligt uppgift böt de alla lameller o lite till. Alltså inte bara 3:4:ans växel. Jag hämtade ut 10.000 kr på bankomaten medan de provkörde. Det visade sig att lådan växlade varken upp eller ned.
Kunde köras o växlas manuellt. Bara att rulla in bilen igen o plocka ned lådan igen på måndag. Ingen rolig fredagseftermiddag, men man får stå ut med lite upp och nedgångar om man vill åka Corvette.
Vi får se hur det slutar! En extra krydda var att verkstadspersonalen flippade fram o tillbaka på fjärrlåset så vetten slog till med blockeringssystemet varpå vi fick knuffa in bilen för hand i verkstaden. Kolla på den andra tråden vår olycksbroder hänvisar till. Har lovat att berätta där hur det går. Berätta gärna hur det går för dig också.
Lycka till!
Lasse
Corvette C4 1992 Cab
Skriv svar