Problemet kvarstår med att corren inte startar när motorn gått varm.
Batteriet är från förra året med skaplig startström.
Har lindat headersen+startmotorn.
Bilen går igång med starthjälp (annan bil).
Vad är nu bästa beslut att ta.
1. Nytt Batteri
2. Ministarter
Tackar för tipps/Nicke454
Slutgiltiga beslutet om startmotor
Nytt batteri så går bettan bra igen 

Den släpper igenom mycket ström om kabeln e sliten nån stans varför ett friskt batteri borde göra susen men det låter otroligt. Ditt batteri är nog kasst. Funkar det med andras batteri så.....Kan det vara så att den lilla kabeln är så gammal att den inte släpper egenom så mycket ström?
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Köp ett Optima eller något annat torrt batteri med liten inre resistans = Stor startström. De har även den fördelen att de inte står och laddar ur sig under vintern
//Lasse

Men prova först att byta den lilla kablen och se till att den verkligen får bra kontakt mot chassit = Ingen färg och smuts.Nicke454 skrev:Kan det vara så att den lilla kabeln är så gammal att den inte släpper egenom så mycket ström?
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'