jag har kollat med flera på olika nivåer på SBP nu och även slagit i deras egna pärmar ,och tyvärr,,,,
detta krävs för en -74 även om det är importerat för eget bruk,
broms intyg krävs från -72 har jag för mig det stog
det som irriterar mest är att 2st olika bes ingengörer vart tillfrågade per tel och har sagt att det inte behövs för denna årsmodell då den är för eget bruk , men dom fick sen bakläxa utav andra SBP kolleger,
dom som klarat regbes utan har helt enkelt haft ren tur !!
det man slipper för eget bruk är en del div andra små saker som iofs kan va nice att slippa böka med
anywhich way,, It sucks !!
mv, Tommy
broms och buller intyg krävs för -74
broms och buller intyg krävs för -74
1974 convertible
1947 Harley old school bobber.
1928 Ford Coupe
1928 Ford roadster.
One day at a time
1928 Ford Coupe
1928 Ford roadster.
One day at a time
grattis !!
ja du hade väl tur helt enkelt då,
broms intyg är iofs bara för -74 och nyare
men enligt dom dator filer SBP har tillgång till som jag själv fick se,,
även för import av eget fordon så ska bullerintyg finnas från -72 årsmodell
,,och bromsintyg från -74 årsmodell finnas
så det ska inte gå egentligen enligt regelböckerna,
jag ringde och pratade med 2 olika tekniker (som egentligen är "vanliga" bilprovare som jag förstått) som sa att jag inte behövde det !!!, men när jag kom till Regbes i Västberga sthlm så var det arga kommentarer om att det var minsann fel och dom trodde överhuvudtaget inte på mina ord om att någon skulle ha gett mig dom löftena !!
vilken soppa och vilka arroganta typer det finns på en del bilprovningar !
Makt kåta avdankade och avundsjuka gamla Saab meckar som inte fått ett skjut på länge är vad dom är
ja du hade väl tur helt enkelt då,

men enligt dom dator filer SBP har tillgång till som jag själv fick se,,
även för import av eget fordon så ska bullerintyg finnas från -72 årsmodell
,,och bromsintyg från -74 årsmodell finnas
så det ska inte gå egentligen enligt regelböckerna,
jag ringde och pratade med 2 olika tekniker (som egentligen är "vanliga" bilprovare som jag förstått) som sa att jag inte behövde det !!!, men när jag kom till Regbes i Västberga sthlm så var det arga kommentarer om att det var minsann fel och dom trodde överhuvudtaget inte på mina ord om att någon skulle ha gett mig dom löftena !!
vilken soppa och vilka arroganta typer det finns på en del bilprovningar !
Makt kåta avdankade och avundsjuka gamla Saab meckar som inte fått ett skjut på länge är vad dom är

1974 convertible
1928 Ford Coupe
1928 Ford roadster.
One day at a time
1928 Ford Coupe
1928 Ford roadster.
One day at a time
Verkar som det va ett lyckokast att lejja bort Regbesiktningen till ett välkänt ansikte på bilprovningen...väl investerade slantar 

Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/

Ska ju besiktiga bilen i år... snart faktiskt när vajjern kommit. Ska bli kul och se hur det ska gå. Den har ju gått igenom prickfritt genom alla år som jag känner till iaf. Men förra året fick jag en "sån" där besiktningsgubbe, tyken som bara den och kaxig haha han hade haft flera såna gamla corvetter sa han sen fick jag visa honom hur man knäpper fast bältet

a ja.. vi får la se som sagt...