Broken emblem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
hogzhed
Rookie
Rookie
Inlägg: 55
Blev medlem: tis jan 27, 2004 10:19
Ort: Karlstad
Kontakt:

Broken emblem

Inlägg av hogzhed »

Va tror ni pöjka! Går det att löda?


http://i142.photobucket.com/albums/r104 ... mblem1.jpg
74:a cab. SB 350. And I like it!
Live long and prosper!
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Njaää..E ju ett riktigt skitmaterial,nån typ av zinklegerering "potmetal". Vill nog säga att det inte går men skam den som ger sig. Testa. :?
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Limma känns kanske som ett bättre försök?? :roll:
Användarens profilbild
Henrixon
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 138
Blev medlem: lör sep 23, 2006 18:04
Ort: Gävle

Re: Broken emblem

Inlägg av Henrixon »

Instämmer med "Frisk" lim är nog en bättre lösning.
Stingray73
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 253
Blev medlem: tor aug 18, 2005 14:17
Ort: Hammarö / Värmland

Inlägg av Stingray73 »

Det man inte vet har man ingen aning om !
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Det är ingen ide att försöka limma ihop emblemet själv, kommer inte att hålla.
Däremot kan du limma fast bitarna mot tanklocket, då blir det tanklocket som håller ihop ditt emblem.

Du kan limma fast det en gång för alla med cyan acrylat (snabblim).
Då duttar litegrann på dit emblem och trycker fast det sedan kommer det att sitta stenhårt.
Behöver du sedan få bort det så kommer lacken på tanklocket att släppa.

Eller så tar du vanligt kontaktlim då sitter det sämre men du kommer att kunna bryta bort det utan att skada lacken.

I båda fallen är rengöring av lack ytorna A och O.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Borra in ett stift med hål i båda brottytorna och limma med något superlim - det bör hålla.

Nytt kostar $46.95 # 293062 från www.CorvetteCentral.com - jag har dollarfaktor 11,75 inkl. allt fritt Täby.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
hogzhed
Rookie
Rookie
Inlägg: 55
Blev medlem: tis jan 27, 2004 10:19
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av hogzhed »

Tack för alla svar!

Hur fästs emblemet i tanklocket? Mitt satt fast med ståltråd lindat runt piggarna som sticker ner i hålen.
74:a cab. SB 350. And I like it!
Live long and prosper!
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Självgängande kupolmuttrar i tunn plåt.
Går säkert med en vanlig mutter om du kan hitta en lämplig storlek.

Alt. borra upp en mutter som är för trång, så den är någon tiondel mindre än pinnens diameter.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Skriv svar