Hej på er.
Jag funderar på att sätta kompressor i min C5:a, -02.
Det har skrivits en del om det på detta forum bl.a. men jag skulle vilja komma i kontakt med någon/några som verkligen har satt i en kompressor och höra deras erfarenheter kring det.
Mvh
Magnus
Medlem 1314
Kompressor
Kul ide´kompressor är manligt. Har själv en Magna charger med intercooler mm mm, har byggt allt själv (nästan) är helnöjd-har kört 2 säsonger nu,inga problem med motor men har du automat får du problem!!
. Har sprängt/smält 2st i år.här får du ett smakprov,hör gärna av dig om du funderar vidare.
http://www.garaget.org/?car=6789

Tjena, jag funderar på samma sak och har snackat med en kille som har en A&A Vortec compressor med intercooler + headers mm.
Han plockar ut ca 600 hk med orginal drivlina och automat.
Han har kört mer än en säsong med detta och säger att automatens största fiende är slicks och 4e växeln. Man ska alltså dra på 3an istället för Driven. Tydligen växlar den hårdare då, så den slirar inte lika mycket.
Sen går visst 3an upp till 230 i alla fall så man kommer rätt långt ändå.
Jag tänker prova detta och kör man inte race varje helg utan bara vill att det räcker till när någon "kepsvänd M5 brat" kommer
, så borde det hålla.
Annars går det ju att förstärka lådan och det ska visst inte vara så dyrt i trimmpengar mätt.
Jag hoppas att stoppa i samma kit i vår nångång
Han plockar ut ca 600 hk med orginal drivlina och automat.
Han har kört mer än en säsong med detta och säger att automatens största fiende är slicks och 4e växeln. Man ska alltså dra på 3an istället för Driven. Tydligen växlar den hårdare då, så den slirar inte lika mycket.
Sen går visst 3an upp till 230 i alla fall så man kommer rätt långt ändå.
Jag tänker prova detta och kör man inte race varje helg utan bara vill att det räcker till när någon "kepsvänd M5 brat" kommer

Annars går det ju att förstärka lådan och det ska visst inte vara så dyrt i trimmpengar mätt.

Jag hoppas att stoppa i samma kit i vår nångång

LEV SNABBARE !
helt rätt ,kör aldrig på driven när det är race på gång, du slipper då 2st nedväxlingar men med 600? tror nog det blir problem- preppning av låda är ca 15.000.- i delar + arbete ca 12000.- (om du inte klarar att montera ner bakvagn/kardan/axlar mm själv.) kolla runt på forumen så hittar du många med problem med automaten-både med och utan kompressor.
lät ju hur intressant som helstfryx skrev:Kul ide´kompressor är manligt. Har själv en Magna charger med intercooler mm mm, har byggt allt själv (nästan) är helnöjd-har kört 2 säsonger nu,inga problem med motor men har du automat får du problem!!. Har sprängt/smält 2st i år.här får du ett smakprov,hör gärna av dig om du funderar vidare.

men varför detta
"Bilen finns, men är tagen offline av ägaren just nu. Försök igen senare. "

har du lust å skriva lite om det du gjort så man kan bli lite sporrad

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Re: Kompressor
Är kanske lite färgad men trenden vi ser är att 9 av 10 kit vi säljer till C5/C6 är A&A kitet, ger mest effekt för pengarna och har inte problem med remslir som ATI Procharger kiten.Magnus Norling skrev:Hej på er.
Jag funderar på att sätta kompressor i min C5:a, -02.
Det har skrivits en del om det på detta forum bl.a. men jag skulle vilja komma i kontakt med någon/några som verkligen har satt i en kompressor och höra deras erfarenheter kring det.
Mvh
Magnus
Medlem 1314
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se