Gummibrännarproblem!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Gummibrännarproblem!!

Inlägg av Dav7812 »

Tjena!

Så vitt jag vet så ska min -73 ha ca 275 hästar

Men vad fan när jag stampar gasen i botten så släpper inte hjulen en mm. Tycker att det borde släppa åtminstone litegranna :twisted:

Kollade också med en polare i bilen 0-100 knappt 10 sekunder, inte direkt något att skryta med. kommer man glidandes med en stingray så har man ju lite förväntningar att leva upp till!!!

Är detta normalt på en otrimmad sb -73, eller är det nå vajsing med min bil?

/David
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

bara å ta fram stora plånboken å börja trimma :twisted:
Mattias
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mattias »

Har själv blyga 400hk i min så länge det är torr och ren asfalt så släpper hon inte. om man inte bromsar upp henne lite :twisted:
Men å andra sidan så har jag ju 295 på 8) Bara niger till så fint!
Hemmet för Vetten! www.vetten.tk

STINGRAY for ever!
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Gummibrännarproblem!!

Inlägg av COOLMACHINE »

Dav7812 skrev:Tjena!

Men vad fan när jag stampar gasen i botten så släpper inte hjulen en mm. Tycker att det borde släppa åtminstone litegranna :twisted:

Kollade också med en polare i bilen 0-100 knappt 10 sekunder, inte direkt något att skryta med. kommer man glidandes med en stingray så har man ju lite förväntningar att leva upp till!!!

/David
Du får se livet från den ljusa sidan, minnemalt däckskonto, det är väl positivt :lol:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Knas på bilen säger jag. Min trötta -84 drog utan bekymmer loss nya 255/50-16 vid fullt pådrag från stillastående. 0-100 låter väl slött, som en Volvo 240GLT :wink: . I vilket skick är motorn? Tändsystem? Förknasare? Stallvarv? Utväxling?

MN
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Dav7812 »

Vet faktiskt inte riktigt i vilket skick motorn eller något av det andra du frågade om är i :oops:

Är inte så hema på motor, gillar mest å bara köra bilen! Tycker bara att det hade varit så coolt att kunna stampa plattan i baken och rita lite när man drar iväg.

Tror knappt jag slår en 240 GLT... pinsamt..

Får väl försöka få tag på nån som kan nått om motorer å se efter om min är okey eller ej.

Ni som inte har as-trimmat era vettar vad gör ni 0-100 på ungefär?

/David
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Ja det e inte så kul när man blir från åkt av en GLT du får göra som jag lätta på lädret och köpa en sjysst botten del och beställa hem resten från staterna.Dyrt men förhoppningvis :twisted: roligt när det e klart.
Fick grejjerna i dag rena hjul afton.

http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

david: Eftersom motorn förmodligen inte är helt slut (slammer, rök osv) så tror jag att du har många hästar att hämta igen om du låter ngn KOMPETENT mek serva bilen. Kan ju ex vara ett skitfel som att sekundärportarna inte öppnar... Finns väl flera duktiga mekar i Skåne. Att köpa nya "400 hk grejor" hjälper inte - de går också som en potta skit om det inte är injusterat.

Fö: Min -84 klarade 0-100 på ca 7,5. Detta med chevas mest föraktade motor på 205 hk net...

MN
Användarens profilbild
GETWET
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av GETWET »

M Nordin skrev:david: Eftersom motorn förmodligen inte är helt slut (slammer, rök osv) så tror jag att du har många hästar att hämta igen om du låter ngn KOMPETENT mek serva bilen. Kan ju ex vara ett skitfel som att sekundärportarna inte öppnar... Finns väl flera duktiga mekar i Skåne. Att köpa nya "400 hk grejor" hjälper inte - de går också som en potta skit om det inte är injusterat.

Fö: Min -84 klarade 0-100 på ca 7,5. Detta med chevas mest föraktade motor på 205 hk net...

MN
Och var hittar man någon kompetent som kan kika på motorn? Många utger sig för att vara kompetenta.......
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Getwet: Jo, det verkar tyvärr finnas många experter som ligger bra till för trofén "VM i haschmek" om man skall tro allt som skrivs...

Lars Widenborg finns väl i Skåne? Pekka Ny.... (ngt osäker på namnet) med banracingcorvetten och det fanns väl andra mekar som fått goda omdömen tidigare.

MN
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Dav7812 »

Motorn går jättebra tycker iallafall jag, går jämt och startar mycket lätt. Den går för sakta bara..

Själv så bor jag i trakterna av Borås så om nån har några förslag på kunnigt folk häromkring vore det bra.

/David
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

M Nordin skrev:Getwet: Jo, det verkar tyvärr finnas många experter som ligger bra till för trofén "VM i haschmek" om man skall tro allt som skrivs...

Lars Widenborg finns väl i Skåne? Pekka Ny.... (ngt osäker på namnet) med banracingcorvetten och det fanns väl andra mekar som fått goda omdömen tidigare.

MN
Pekka Nyström TTR racing i Höganäs kan varmt rekomenderas hjälpte mig med min corvette Tfn +46 (42) 352 888
Lars Widenborg håller till bara nån kilometer från Pekka och har rullande landsväg där bilen kan bromas och effekt och vrid mätas upp samt motorn trimmas in, dom sammarbetar.

Där kan du också få råd och hjälp om vill öka din prestanda och med lite godis.

Janne
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

JB Racing e mina favoriter. Dom håller till i Frillesås tel. 0300-542368

Men han har fullt upp så han kanske inte har tid nu på sommarn men han kan du ju alltid slå en signal och höra med.
Användarens profilbild
Frankyboy
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Re: Gummibrännarproblem!!

Inlägg av Frankyboy »

Dav7812 skrev:Tjena!

/David
Hade samma problem själv-skittråkigt! Numera dock åtgärdat med råge. Sliter loss däcken på 3:an också i hastigheter långt över motorvägsfart...manligt eller barnsligt? Roligt i alla fall... Mvh/Frank
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Vore ju inte helt fel om bilen rullade mer än 20 mil om året med!
=)
-69, 502, Coupé
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Frankyboy! :shock: Du verkar ju ha en hemske maskin under huven! Lär oss andra hur man bygger en motor som ritar på treans växel, samt en finger visning av vad kalaset kostar.

MVH Pappi
Användarens profilbild
Frankyboy
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Frankyboy »

Jonathan skrev:Vore ju inte helt fel om bilen rullade mer än 20 mil om året med!
=)
Eftersom det inlägget riktades till min tidsbrist vad gäller corvetten- så förstår du mer när du skaffar hus o barn samtidigt.När du så att säga har rott lite längre från land! Men det är roliga 20 mil...
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Kommer du till Säve i år med Frankyboy?
Användarens profilbild
Frankyboy
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Frankyboy »

pappi skrev:Frankyboy! :shock: Du verkar ju ha en hemske maskin under huven! Lär oss andra hur man bygger en motor som ritar på treans växel, samt en finger visning av vad kalaset kostar.

MVH Pappi
Hemske maskin vet jag inte men jag är nöjd än så länge. Finns alltid värre saker. Jag har som många köpt ett "halvfärdigt koncept" och kryddat med lite lustgas...10,5 /219 direkt från sbp på macksoppa. Kostnad?- tja beror på hur man kan lösa transp/tull etc samt vad $ kostar, men i mitt fall ca 120...Och värt vartenda öre enl mig.Mvh/Frank
Användarens profilbild
Frankyboy
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Frankyboy »

frisk skrev:Kommer du till Säve i år med Frankyboy?
Hej Frisk. Inte en susning faktiskt. Vilket datum är det? Det var en impulshandling typ nu eller aldrig förra året. Mvh/Frank
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

hehe ok
Det e den 22 juli med Bilsport och den 23 med CCS. Lördag , söndag.
Tänkte jag skulle se om det går att slipa min tid lite :wink:
Skriv svar