Men vad fan när jag stampar gasen i botten så släpper inte hjulen en mm. Tycker att det borde släppa åtminstone litegranna
Kollade också med en polare i bilen 0-100 knappt 10 sekunder, inte direkt något att skryta med. kommer man glidandes med en stingray så har man ju lite förväntningar att leva upp till!!!
Är detta normalt på en otrimmad sb -73, eller är det nå vajsing med min bil?
Har själv blyga 400hk i min så länge det är torr och ren asfalt så släpper hon inte. om man inte bromsar upp henne lite
Men å andra sidan så har jag ju 295 på Bara niger till så fint!
Men vad fan när jag stampar gasen i botten så släpper inte hjulen en mm. Tycker att det borde släppa åtminstone litegranna
Kollade också med en polare i bilen 0-100 knappt 10 sekunder, inte direkt något att skryta med. kommer man glidandes med en stingray så har man ju lite förväntningar att leva upp till!!!
Är detta normalt på en otrimmad sb -73, eller är det nå vajsing med min bil?
/David
Du får se livet från den ljusa sidan, minnemalt däckskonto, det är väl positivt
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Knas på bilen säger jag. Min trötta -84 drog utan bekymmer loss nya 255/50-16 vid fullt pådrag från stillastående. 0-100 låter väl slött, som en Volvo 240GLT . I vilket skick är motorn? Tändsystem? Förknasare? Stallvarv? Utväxling?
Vet faktiskt inte riktigt i vilket skick motorn eller något av det andra du frågade om är i
Är inte så hema på motor, gillar mest å bara köra bilen! Tycker bara att det hade varit så coolt att kunna stampa plattan i baken och rita lite när man drar iväg.
Tror knappt jag slår en 240 GLT... pinsamt..
Får väl försöka få tag på nån som kan nått om motorer å se efter om min är okey eller ej.
Ni som inte har as-trimmat era vettar vad gör ni 0-100 på ungefär?
Ja det e inte så kul när man blir från åkt av en GLT du får göra som jag lätta på lädret och köpa en sjysst botten del och beställa hem resten från staterna.Dyrt men förhoppningvis roligt när det e klart.
Fick grejjerna i dag rena hjul afton.
david: Eftersom motorn förmodligen inte är helt slut (slammer, rök osv) så tror jag att du har många hästar att hämta igen om du låter ngn KOMPETENT mek serva bilen. Kan ju ex vara ett skitfel som att sekundärportarna inte öppnar... Finns väl flera duktiga mekar i Skåne. Att köpa nya "400 hk grejor" hjälper inte - de går också som en potta skit om det inte är injusterat.
Fö: Min -84 klarade 0-100 på ca 7,5. Detta med chevas mest föraktade motor på 205 hk net...
M Nordin skrev:david: Eftersom motorn förmodligen inte är helt slut (slammer, rök osv) så tror jag att du har många hästar att hämta igen om du låter ngn KOMPETENT mek serva bilen. Kan ju ex vara ett skitfel som att sekundärportarna inte öppnar... Finns väl flera duktiga mekar i Skåne. Att köpa nya "400 hk grejor" hjälper inte - de går också som en potta skit om det inte är injusterat.
Fö: Min -84 klarade 0-100 på ca 7,5. Detta med chevas mest föraktade motor på 205 hk net...
MN
Och var hittar man någon kompetent som kan kika på motorn? Många utger sig för att vara kompetenta.......
Getwet: Jo, det verkar tyvärr finnas många experter som ligger bra till för trofén "VM i haschmek" om man skall tro allt som skrivs...
Lars Widenborg finns väl i Skåne? Pekka Ny.... (ngt osäker på namnet) med banracingcorvetten och det fanns väl andra mekar som fått goda omdömen tidigare.
M Nordin skrev:Getwet: Jo, det verkar tyvärr finnas många experter som ligger bra till för trofén "VM i haschmek" om man skall tro allt som skrivs...
Lars Widenborg finns väl i Skåne? Pekka Ny.... (ngt osäker på namnet) med banracingcorvetten och det fanns väl andra mekar som fått goda omdömen tidigare.
MN
Pekka Nyström TTR racing i Höganäs kan varmt rekomenderas hjälpte mig med min corvette Tfn +46 (42) 352 888
Lars Widenborg håller till bara nån kilometer från Pekka och har rullande landsväg där bilen kan bromas och effekt och vrid mätas upp samt motorn trimmas in, dom sammarbetar.
Där kan du också få råd och hjälp om vill öka din prestanda och med lite godis.
Men vad fan när jag stampar gasen i botten så släpper inte hjulen en mm. Tycker att det borde släppa åtminstone litegranna
Kollade också med en polare i bilen 0-100 knappt 10 sekunder, inte direkt något att skryta med. kommer man glidandes med en stingray så har man ju lite förväntningar att leva upp till!!!
Är detta normalt på en otrimmad sb -73, eller är det nå vajsing med min bil?
/David
Hade samma problem själv-skittråkigt! Numera dock åtgärdat med råge. Sliter loss däcken på 3:an också i hastigheter långt över motorvägsfart...manligt eller barnsligt? Roligt i alla fall... Mvh/Frank
Frankyboy! Du verkar ju ha en hemske maskin under huven! Lär oss andra hur man bygger en motor som ritar på treans växel, samt en finger visning av vad kalaset kostar.
Jonathan skrev:Vore ju inte helt fel om bilen rullade mer än 20 mil om året med!
=)
Eftersom det inlägget riktades till min tidsbrist vad gäller corvetten- så förstår du mer när du skaffar hus o barn samtidigt.När du så att säga har rott lite längre från land! Men det är roliga 20 mil...
pappi skrev:Frankyboy! Du verkar ju ha en hemske maskin under huven! Lär oss andra hur man bygger en motor som ritar på treans växel, samt en finger visning av vad kalaset kostar.
MVH Pappi
Hemske maskin vet jag inte men jag är nöjd än så länge. Finns alltid värre saker. Jag har som många köpt ett "halvfärdigt koncept" och kryddat med lite lustgas...10,5 /219 direkt från sbp på macksoppa. Kostnad?- tja beror på hur man kan lösa transp/tull etc samt vad $ kostar, men i mitt fall ca 120...Och värt vartenda öre enl mig.Mvh/Frank