4-hjulsinställning
4-hjulsinställning
Jag var och fick min C3 4-hjulsinställd hos (Solna däckservice) i
fredags den killen gjorde ett bra jobb .
Det är att REKOMMENDERA , att slippa att sitta att motstyra
eller att känna vita sträcken i asfalten ta tag i en hela tiden är
nu ett minneblott.
Blev rekommenderad av Håkan Eriksson på Tidbloms, kostar c:a +/- 1600:- , då hade jag satt i nya shims bak , kan vara bra röra på grejerna
bak innan man lämnar in bilen , jag hade köpt shims fram o bak
från Ecklers innan.
Oh, va jag längtar till sommaren.
fredags den killen gjorde ett bra jobb .
Det är att REKOMMENDERA , att slippa att sitta att motstyra
eller att känna vita sträcken i asfalten ta tag i en hela tiden är
nu ett minneblott.
Blev rekommenderad av Håkan Eriksson på Tidbloms, kostar c:a +/- 1600:- , då hade jag satt i nya shims bak , kan vara bra röra på grejerna
bak innan man lämnar in bilen , jag hade köpt shims fram o bak
från Ecklers innan.
Oh, va jag längtar till sommaren.
Senast redigerad av Chrippe den sön okt 23, 2005 2:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Corvetteälskare
Intressant information då iallafall jag har haft stora problem med att hitta bra folk som kan göra inställningen i Stockholm...
Har du något namn på killen som utförde jobbet? Så man kan få be att prata med honom ifall det blir dags att göra inställningen i vår... Är trött på verkstäder som tror att det är samma sak som att ställa in en volvo och glatt kallar in en Corvette från 72.
Shimsen kanske man inte kan förvänta sig att verkstäderna har iofsig så får beställa med en omgång sådana när det är dags att beställa delar till bakvagnen!
Tack för tipset!
Har du något namn på killen som utförde jobbet? Så man kan få be att prata med honom ifall det blir dags att göra inställningen i vår... Är trött på verkstäder som tror att det är samma sak som att ställa in en volvo och glatt kallar in en Corvette från 72.
Shimsen kanske man inte kan förvänta sig att verkstäderna har iofsig så får beställa med en omgång sådana när det är dags att beställa delar till bakvagnen!
Tack för tipset!
- Knightrider
- Rookie
Shims är de U-formade plåtbitar i olika tjocklek som läggs mellan länkarmar och bultar för att ställa in hjulvinklarna.
Det är olika fram och bak!! De flesta Vettereservdelsleverantörer har sådana hemma.
Satsa på rostfria bak!
Jag var med och skruvade själv när min fick 4 hjulsinställning gjord det sparade en del tid ($$).
Frågar man inget får man inget veta tror jag ngn sagt här förut.
Mvh
701 Ralph
Det är olika fram och bak!! De flesta Vettereservdelsleverantörer har sådana hemma.
Satsa på rostfria bak!
Jag var med och skruvade själv när min fick 4 hjulsinställning gjord det sparade en del tid ($$).
Frågar man inget får man inget veta tror jag ngn sagt här förut.
Mvh
701 Ralph