edelbrock streetmaster bilen går illa..
- Black`n Mad
- Rookie
- Kontakt:
edelbrock streetmaster bilen går illa..
haallo om jag tar väck förgasaren och kikar så är det ett hål mitt i insuget så att det är öppet ner till lyftarna ska det vara så eller vad gör det för nytta? det är ett edelbrock streetmaster..jag letar fel på bilen den går orent kör man med den så rycker den och har problem med tomgången..börjar bli desperat..
-
- Corvetteälskare
Om det är som du beskriver att du har ett hål från insugningskanalen i insuget ner till lyftarna så lär du definitivt har problem! Hur i hela friden har det uppkommit? Är det ett stort hål?
Motorn suger ju då i sig oljedimman från vevhuset, du får helt fel undertryck i insuget osv. Du lär också få in bensin i motorns olja, vilket inte alls är bra för lagrena.
Är inte hålet alltför stort så täta det med någon form av kemisk metall eller liknande och prova hur motorn går.
Mvh, Björn
Motorn suger ju då i sig oljedimman från vevhuset, du får helt fel undertryck i insuget osv. Du lär också få in bensin i motorns olja, vilket inte alls är bra för lagrena.
Är inte hålet alltför stort så täta det med någon form av kemisk metall eller liknande och prova hur motorn går.
Mvh, Björn
- Black`n Mad
- Rookie
- Kontakt: