Hej. Jag har ännu inte haft min corvette c5 så länge men än så länge så är jag oerhört nöjd med den. Jag har en fråga som är lite löjlig. Hur fungerar acn? Jag har en instruktionsbok på engelska men jag får inte rätt på det så jag tänkte att Ni kanske kan hjälpa mig med hur den funkar.
Mvh Björn
Ac
Re: Ac
Om du har som jag, så finns det en knapp som det står AC på, tryck in den en diod lyser och bekräftar att den är på. Sedan ställer du in med vredet ovanför önskad temp i bilen. Är du nöjd kan du trycka knappen för minnesfunktionen så har du alltid samma temp nästa gång du startar bilen. Så har det i alla fall funkat för migbjörncorvette skrev:Hej. Jag har ännu inte haft min corvette c5 så länge men än så länge så är jag oerhört nöjd med den. Jag har en fråga som är lite löjlig. Hur fungerar acn? Jag har en instruktionsbok på engelska men jag får inte rätt på det så jag tänkte att Ni kanske kan hjälpa mig med hur den funkar.
Mvh Björn

Vilken AC har du. 2 zoner eller manuell ?
2 zoners: Välj AUTO och välj temperatur, resten fixar han själv. MODE välj vilka utblås du ska använda genom att trycka på knappen MODE, titta på grafiken på displyn. Reglera fläkten med knappen. Klart. Väljer du defrost blåser det på framrutan. AC kompressorn startar med automatik när den behövs. Vid yttertemperatur under +7 stoppar kompressorn. Kan variera mellan bilarna beroende på yttertemeratursensorn som är Made in China.
Max
2 zoners: Välj AUTO och välj temperatur, resten fixar han själv. MODE välj vilka utblås du ska använda genom att trycka på knappen MODE, titta på grafiken på displyn. Reglera fläkten med knappen. Klart. Väljer du defrost blåser det på framrutan. AC kompressorn startar med automatik när den behövs. Vid yttertemperatur under +7 stoppar kompressorn. Kan variera mellan bilarna beroende på yttertemeratursensorn som är Made in China.
Max