Hejsan
Jag är i stånd att importera en C5 årsmodell 00 från USA och vad jag har snappat upp och vet, så vill de svenska myndigheterna endast ha ett bullerprovsintyg. 2004 var detta Cadillac i Sverige som sålde dessa intyg. Jag pratade idag (2/2) med den person som utfärdade dessa intyg. Han sa att Cadillac Sverige har fått lämna över detta till Cadillac Europe som ligger i Holland och dit får man maila om man vill ha ett bullerprovsintyg. Min fråga är således, behöver man kontakta Cadillac Europe i Holland eller finns det någon person i Sverige som kan utfärda detta intyg samt vad kostar ett sådant intyg?
Mvh
Linkan
Bullerprovsintyg till C5
Re: Bullerprovsintyg till C5
Kolla med Exclusive Cars, de hjälpte mig med pappersarbetet när min bil togs in från USA. De vill säkerligen ha betalt ......linkan skrev:Hejsan
Jag är i stånd att importera en C5 årsmodell 00 från USA och vad jag har snappat upp och vet, så vill de svenska myndigheterna endast ha ett bullerprovsintyg. 2004 var detta Cadillac i Sverige som sålde dessa intyg. Jag pratade idag (2/2) med den person som utfärdade dessa intyg. Han sa att Cadillac Sverige har fått lämna över detta till Cadillac Europe som ligger i Holland och dit får man maila om man vill ha ett bullerprovsintyg. Min fråga är således, behöver man kontakta Cadillac Europe i Holland eller finns det någon person i Sverige som kan utfärda detta intyg samt vad kostar ett sådant intyg?
Mvh
Linkan

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
- Skp
- Corvettefantast
Bullerprov
Du kan även ta kontakt med SFRO Sveriges fordonsbyggares riksorganisation (SFRO) dom utför bullerprov på importerade bilar, givetvis tar dom betalt vet ej hur mycket.
Kör så det ryker
Stefan
Kör så det ryker
Stefan