Hej!
Kyl med ny motor, det medför ganska ofta lite, eller mycket som man inte var beredd på.
Angående vakumet, kanske det beror på typ av cam som den nya motorn har, men låt det vara sålänge.
Avseende kopplingen och dess funktion känner jag igen mig tämligen väl.
Vilken tryckplatta ha du satt dit och vilken lamell.
Urtramningslagret var det med till lamellen?
För mig var det så att min nya tryckplatta var tunnare än orginalet, och behövde ett "längre" urtrampningslager.
Det finns även justerbara kulor/bultar som kopplingsarmen sitter på i kopplingshuset.
Allt för att uppnå rätt symmetri i kopplingsarmaturen.
Finns att läsa lite i min tråd.Min 70:a, tyvärr har bilderna ramlat bort.
ac-anton skrev:hej! har precis bytt motor i min corvette 68a. har fått strul med vakuumet till lamporna efter det.
när man startar bilen åker lamporna upp (fast dem är avstängda) för att sedan åka ner igen när motorn gått en stund (30-40 sek) varför gör dem så?
har även satt dit en ny koppling (tryckplatta,lamell,urtrampningslager)
när jag monterade allt i bilen användes bara halva slaget av pedalen fast jag justerade ut stången så långt det gick.
den kopplade inte ut riktigt kändes det som.
nu har jag förlängt staget så hela pedalen används men kopplingen känns löjligt lätt att trampa ner och den greppar inte föränns nästan hela pedalen är uppe.. har ej provkört mer änn 4 meter så vet inte om den slirar eller inte ännu.
och sista frågan är igentligen inte så viktig just nu då jag endå ska testa mig fram men frågar endå

har en msd probillet fördelare med vakuum och en msd 6al 2 tändbox. ska den köras med vakuum direkt ur kartong eller är fjädrarna som sitter i justerade för att gå utan vakuum? tänker på vad man får för tändning på tomgång och fullt utslag med resp utan vakuum
