Hej,
Enligt förra tråd äger jag en sprillans ny C7 Z51 som används som tänkt. Lite funderingar (AK racing - flika gärna in här).
1.
Vad kan/ska jag göra med bilen. Funderar på i steg ett att byta bromsvätska innan Mantorp - viktigt eller inte?
2.
Funderar på att byta belägg inför Mantorp - viktigt eller inte=
3.
Det står i manualen att man ska byta vätska i bakaxelen efter första track day - några åsikter någon?
4.
Annat som bör böras inför track day?
5.
Fy fan vilken bil. Har kört ban-preppad c6 i 5 år - denna modellen är helt obeskrivligt! På tusen punkter!
Tack,
Johan.
Ny C7 ägare - fler frågor
- johced1974
- Rookie
- Kontakt:
Ny C7 ägare - fler frågor
Johan Cederberg
Linköping
2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Linköping
2010 C6 1LT banpreppad
Re: Ny C7 ägare - fler frågor
När det gäller bromsar så se till att "köra" in dom enligt track prep guiden. Jag misstänker att jag slarvade lite med det och i kombination med att jag inte kylda bromsarna ordentligt så fick jag efter mitt Mantorp besök en lätt obalans i fram, förmodligen så brändes det fast materia från beläggen på skivorna(eller hur man nu säger). Eller kanske ännu hellre, byt till rejsigare belägg.
Som du säger, C7:an är riktigt grym och snabb på bana som den är, efter mitt första besök på Mantorp var jag ca 4 sekunder snabbare på varvet jämfört med min M3 e92. Stor skillnad mellan bilarna med mig som förare och med samma körstil.
Lycka till
Som du säger, C7:an är riktigt grym och snabb på bana som den är, efter mitt första besök på Mantorp var jag ca 4 sekunder snabbare på varvet jämfört med min M3 e92. Stor skillnad mellan bilarna med mig som förare och med samma körstil.
Lycka till
C7 2015
- johced1974
- Rookie
- Kontakt:
Re: Ny C7 ägare - fler frågor
Såg nu när jag läste manualen att första oljeservice för de som har Z51/torrsump oljesystem är efter 80 mil. Skönt att upptäcka det - har kört 80 mil. 

Johan Cederberg
Linköping
2010 C6 1LT banpreppad
Linköping
2010 C6 1LT banpreppad