Det "pressar" ut olja från styrsnäckan på min -68.
Kan det bero på värmen i motorrummet eller måste man renovera styrsnäckan?
Mvh
Bernt
Styrsnäcka
Styrsnäcka
-68 C3 Coupe 327/350
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.
Re: Styrsnäcka
Oftast så är problemet att det blir för varmt, så packboxen blir torr och tätar dåligt. Eller gammal
/Christer 

Re: Styrsnäcka
Tack Christer för infon.
-68 C3 Coupe 327/350
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.