Ramnummer

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Ramnummer

Inlägg av Chrippe »

Stansa ramnummer på ramen , spelar det någon roll vänster eller höger sida.
Var har ni det extra ram numret in stansat ?
/Christer 8)
Användarens profilbild
mickeb454
Nykomling
Nykomling

Re: Ramnummer

Inlägg av mickeb454 »

Hejsan !

Jag stansade in ramnumret på vänster sida , för att original ramnummerskylt sitter nitad på höger sida på min bil.
Mvh Micke :)
peter.holm
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av peter.holm »

På min sitter ramnumret instansat på vänster sida innanför bakhjulet, vet inte om det är original eller om det gjordes i samband med import.

Peter
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Mitt sitter på höger undersida av framvagnsbalken.
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Chrippe »

Det verkar vara spridda skurar var det instansade numret blev till vid registrering besiktningen i Sverige.
Jag vet att orginal från fabrik så sitter det ovan på balken vänster bak nära/bakom karosskudds infästningen.
Därav att dom ville att det skulle sättas dit ett synligt externt.
Senast redigerad av Chrippe den lör jan 02, 2016 17:29, redigerad totalt 1 gånger.
/Christer 8)
Tomten
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Tomten »

Hej Chrippe,

Du kan kolla på Transportstyrelsens hemsida.

Leta upp ett par registreringsnummer från passande årsmodell i vår matrikel.

Gå till Fråga på annat fordon, scrolla ner och klicka på tilläggsinformation så får du fram det du söker.

Häpp häpp

/Tomten
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

När jag skulle besiktiga min Corvette i höstas frågade jag besiktningskillen innan hur det var med detta nummer.
Han sa så här. Många bilar har sitt nummer dolt under bla skärmar på ovansidan av ram osv. Vi kan självklart inte begära att dessa ska tas fram utan får förlita oss på det som är synligt. Men i vissa fall där har man lackerat över numret så att det inte går att tyda och då sätter vi en 2:a då vi inte vill eller ska skrapa bort lackeringen på en bil. Det får ägare göra själv.
Det han menade är att man måste ta SWEDACs skärpning på rätt sätt och inte dra det i absurdum. Efter detta så besiktigade jag och han kollade bara numret vid A-stolpen då jag berättade att troligen satt mitt andra nummer ovanpå ramen. Självklart gick den dessutom igenom utan anmärkning och killen frågade ifall han fick fotografera bilen. :D
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Bo Eliasson
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Bo Eliasson »

För er, som jag, som har gått och oroat sig för detta med icke synliga ramnummer kan eventuellt dra en suck av lättnad. Läs här: http://www.mhrf.se/identitetsnummer och här: http://www.mhrf.se/SSF_brev_till_MHRF_g ... erkontroll.
Jag hann dessvärre ta bort färgen på min nyligen pulverlackade ram för att ta fram tecknen som inte var fullständiga efter rosten hade gjort sitt. Surt :cry:

Bosse
______ _____ ____ ___ __ _
'70 Cab, 350 L46, 4 SP
Skriv svar