Vinterförvaring
Vinterförvaring
Kan man vinterförvara en C6 z06 utan batteri eller bör batteriet av någon anledning sitta kvar med underhållsladdning?
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Re: Vinterförvaring
jag kopplar ur mitt och småladdar några gånger under vintern.. om jag kommer ihåg
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Hej
Min Z06-2008 står hemma i garaget, så den får en underhållsladdning 1 gång i veckan.
Min Z06-2008 står hemma i garaget, så den får en underhållsladdning 1 gång i veckan.
CCS 3631 C6 Z06-2008 Röd med OZ Superleggerafälgar 19" fram 20" bak, calloway insug, american racing headers, racecat, akrapovic sportavgassystem, coilovers halvbur m,m
Jag har batteriet i bilen hela tiden och kör med underhållsladdning när den inte används. Jag ser ingen anledning att ta ur batteriet från bilen.
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Corvetteälskare
Hej.Lars J skrev:Jag har batteriet i bilen hela tiden och kör med underhållsladdning när den inte används. Jag ser ingen anledning att ta ur batteriet från bilen.
/Lars/
Är ju perfekt Lars J. Jag använder Ctek - laddare. Är ju såå bra. Den kan lysa grönt när man kommer och när man bara öppnar dörren så går den direkt över till orange och börjar ladda. Det verkar som om det inte går åt något vatten (syra) heller. Den bara "pulsar" hela tiden. Men jag brukar kolla vätskenivån ändå för säkerhets skull. Och inga som helst konstiga meddelanden på dispayen får man heller.
Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......