Ny bladfjäder
Ny bladfjäder
Min bakfjäder börjar bli trött finns det nån som har hemma i Sverige? Eller ska man beställa från staterna. Stål eller komposit? Komposit kostar ju tyvärr lite extra.
// Björn
// Björn
Medlemsnummer 3955
Re: Ny bladfjäder
Jag har en kompositfjäder som suttit på C3 '81, om du är intresserad.
Annars om du vill ha nytt så kan jag rekommendera Van Steel.
Ja det är intressant men passar den på min 68? Lb rate?fty skrev:Jag har en kompositfjäder som suttit på C3 '81, om du är intresserad.
Tack för tips
Medlemsnummer 3955
Jag har ett sk. Gymkhana/slalom kit som jag kan tänka mig att avyttra.Det ska motsvara GM:s F41 option och har setat på min 68:a typ hundra mil.
Framfjädrar 550 LB
Bladfjädern 7 blads med ett kortare huvudblad,jag har för mig att det är runt 300 LB.
Komplett med polybussningar och 8" bult.
Från Guldstrand Motorsports.
Framfjädrar 550 LB
Bladfjädern 7 blads med ett kortare huvudblad,jag har för mig att det är runt 300 LB.
Fjädern är en original kompositfjäder från C3 81. Jag är osäker på fjäderkonstanten, men den är inte speciellt hård.
Jag tog för givet att den skulle passa en äldre C3, men jag är ärligt inte helt säker. Vi har alldeles säkert olika bakaxel på våra bilar iaf.
500:- + frakt
Jag tog för givet att den skulle passa en äldre C3, men jag är ärligt inte helt säker. Vi har alldeles säkert olika bakaxel på våra bilar iaf.
-
- Corvetteälskare
Tänk på att beställa längre bultar samtidigt, en kompositfjäder höjer oftast bilen rejält bak. Jag fick gå upp till 10"-bultar för att få till rätt höjd.
Peter
Peter
hej, är tyvärr bara intresserad av bakfjädern med bultar. Fram har jag redan lägre fjädrar och bak har jag 8tum bultar och 7 blad men tycker fjädern är lite för mjuk.sh454 skrev:Jag har ett sk. Gymkhana/slalom kit som jag kan tänka mig att avyttra.Det ska motsvara GM:s F41 option och har setat på min 68:a typ hundra mil.
Framfjädrar 550 LB
Medlemsnummer 3955
Ok jag söker en eftermarknads som är lite styvare tack ändå!fty skrev:Fjädern är en original kompositfjäder från C3 81. Jag är osäker på fjäderkonstanten, men den är inte speciellt hård.
Medlemsnummer 3955
Hejsh454 skrev:Jag har ett sk. Gymkhana/slalom kit som jag kan tänka mig att avyttra.Det ska motsvara GM:s F41 option och har setat på min 68:a typ hundra mil.
Framfjädrar 550 LB
Har kitet kvar?
Per löveryd
Ja,det finns kvarPelo11 skrev:Hejsh454 skrev:Jag har ett sk. Gymkhana/slalom kit som jag kan tänka mig att avyttra.Det ska motsvara GM:s F41 option och har setat på min 68:a typ hundra mil.
Framfjädrar 550 LB
Har kitet kvar?
Per löveryd
Stefan