Hej!
Min service LTPWS tänds efter tio minuters körning trots rätt däckstryck. Kan man plocka bort sensorerna i däcken utan att det händer något annat för att få lampan att slockna? Eller finns det något annat knep? Kan man ta bort glödlampan i displayen? Det är ganska tröttsamt att se detta larm när man är ute och kör och kan vara utan denna option.
Någon som vet ?
H. Tobbe
C4 1992 Cab
Service LTPWS
Re: Service LTPWS
Hej, samma med min.
Tror du måste plocka ur lampan.
Om du bara tar bort sensorerna får den ju verkligen anledning att lysa.
Läste nånstans att sensorerna dessutom inte går att få tag i längre.
Har även läst nånstans att det inte går att programmera bort funktionen, men det kanske bara gällde C6an.
Min lampa åker ur i vinter.
Tror du måste plocka ur lampan.
Om du bara tar bort sensorerna får den ju verkligen anledning att lysa.
Läste nånstans att sensorerna dessutom inte går att få tag i längre.
Har även läst nånstans att det inte går att programmera bort funktionen, men det kanske bara gällde C6an.
Min lampa åker ur i vinter.
C4 cab -93 blå met.
C4 cab -88 borta och saknad.
C4 cab -88 borta och saknad.
Hej !
Har nu konstaterat att sensorerna är bortplockade och du har säkert rätt att det är därför larmet lyser. Jag tar förmodligen också bort lampan i vinter om inget annat bra förslag dyker upp.
Med vänlig hälsning. Torbjörn
Har nu konstaterat att sensorerna är bortplockade och du har säkert rätt att det är därför larmet lyser. Jag tar förmodligen också bort lampan i vinter om inget annat bra förslag dyker upp.
Med vänlig hälsning. Torbjörn
-
- Nykomling
Hej, jag tog bort sensorerna från bak fälgarna vi däckbyte, på fram fälgarna fanns inga sensorer. Nu lyser inte varningslampan längre, samtliga fyra sensorer borttagna