08-fenomen kan jag inte riktigt hålla med om.. det är ju inte Anders som slår sig för bröstet, utan alla utanför stockholm verkar det som.. man undrar nu vem som hoppar på vem..
Thure skrev:...Och jag förstår mycket väl varför Anders påstår att man måste mappa corvetter efter montering av headers,han driver ju ett företag
som drar runt sin verksamhet på att bla mappa Corvetter och tjänar ju sina pengar på detta.
Anders har aldrig påstått att man
måste map'a vid headerbyte.. men alla vet att
om man vill ha ut all potential effekt
bör man map'a.. dock räcker det med en enkel "tune" om man inte gjort nåt på insugssidan
VettePartsSweden skrev:Det är väl bra att man får ut över 40 hästar utan mappning. Går motorn dessutom lite fett så riskerar man inte för höga temperaturer i förbränningsrummen, så att kolvarna smälter. Kommer ihåg att Görans dubbelturbo från Jönköping blev ommappad av Anders, MEN den brände ju hål i en av kolvarna efter slalomkörning med Gullarbo - felmappat? Anders har ju brukat knycka mappfiler från nätet så hans mappningar litar jag inte mycket på.
Det var inte map'ningen som var orsaken till den bombade dubbelturbomaskinen utan ventilras, precis som Kenta säger... detta pga oaktsamt körande.. så att hänga ut ett konkurrerande företag är inte seriöst.