Hej!
Jag har nyligen köpt en 69:a Coupe som har ett defekt expansionskärl.
Jag har inte fått tag i det i Sverige utan fått beställa det från USA & jag får tyvärr inte det förrän om 2-3 veckor.
Bilen står fn hos en bilverkstad i Svedala och kommer inte därifrån pga det defekta expansionkärlet.
Finns det någon som kan ha ett expansionskärl för utlåning tills jag får mitt så jag kan köra hem bilen så bilverkstaden slipper ha den stående hos sig i några veckor?
Jag bjuder gärna på en god flaska whiskey eller liknande om någon har möjlighet att hjälpa mig med ovan!
Det lättaste är förstås om det är någon i eller runt Skåne som kan hjälpa till så vi slipper skicka det (om nu någon har möjlighet att hjälpa till)
Med vänlig hälsning
Magnus Norling
073-625 75 51
Lån av expansionskärl till 69:a!
Re: Lån av expansionskärl till 69:a!
Kan du inte stoppa ner slangen i en halvfylld 2L PET flaska?
Den borde väl göra jobbet lika väl som ett expansionskärl?
Den borde väl göra jobbet lika väl som ett expansionskärl?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re: Lån av expansionskärl till 69:a!
Hej Magnus,Wakawo skrev:Hej!
Jag har nyligen köpt en 69:a Coupe som har ett defekt expansionskärl.
Jag har inte fått tag i det i Sverige utan fått beställa det från USA & jag får tyvärr inte det förrän om 2-3 veckor.
Bilen står fn hos en bilverkstad i Svedala och kommer inte därifrån pga det defekta expansionkärlet.
Finns det någon som kan ha ett expansionskärl för utlåning tills jag får mitt så jag kan köra hem bilen så bilverkstaden slipper ha den stående hos sig i några veckor?
Jag bjuder gärna på en god flaska whiskey eller liknande om någon har möjlighet att hjälpa mig med ovan!
Det lättaste är förstås om det är någon i eller runt Skåne som kan hjälpa till så vi slipper skicka det (om nu någon har möjlighet att hjälpa till)
Med vänlig hälsnin
Magnus Norling
073-625 75 51
Jag har också en 69a och tror inte ens jag har något expansionskärl (har iof "fjädrat" kylarlock så att ett övertryck bildas), går hursom utmärkt att sticka ner slangen i en flaska och köra hem bilen från verkstaden.
Annars kan du ju åka till närmaste bildemontering och köpa vilket kärl som helst för nån 50-lapp. Har ett kärl som jag skulle kunna skicka till dig (saab v4) men kommer inte till garaget förrens söndag och tror frakten är dyrare än ett på skroten.
Mvh