Hejs
Har nu rivit av topparna! Hittade ett stort fel omgående: Topplocksskruven mellan ventilerna på 6:ans och 8:ans cylindrar satt helt lös! Troligtvis aldrig åtdragen vid förra topplyftet! Sannorlikt har komressionen gått ut till vattenkanalen som är precis i närheten där.
Insugsventilen stänger vid c:a 14 grader.
Kammen lyfter c:a 7 mm.
Diameter på ventilfjädertråden är 4,93 mm.
Insugsventilerna är märkta GM T3 och måttet är 49 mm och avgas 38,3 mm.
Cylinderdiameter 102 mm och slag 88,5 mm, är det en 350" då? Borrad?
Ett par bilder... Det ser ut som cylindrarna har fått olika mycket bränsle, eller någe..
Bilden på topparna så är höger topp på vänster sida, båda sedda bakifrån.

Så är det någon som har koll på kammar? Eller är det dem ojämna bränslefördelningen som har gjort att den gått väldigt ojämnt på låga varv???
Rätt mycket sot i förbränningsutrymmerna! Motorn verkar inte ha gått så där jättemycket efter senaste renoveringen, honingsreporna syns fortfarande tydligt ock inga vändkanter alls.
O.B.S. alla mått är cirka!
SNÄLLA HJÄLP!!!!