Hej, jag undrar om någon har något tips om hur man får sin vacumklockor till lysena, vacumburken till vindrutetorkarluckan, vacumventilerna som brukar vara någon typ av eloxsering på (stavas det så?) fräscha??
Tacksam för tips och ideer.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Håller på och orginalhelrenoverar en 68 coupe.
Tips om hur man får alla vacumklockor mm fräscha.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
- Stefan Arvidsson
- Nykomling
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tis feb 10, 2004 21:13
- Ort: Gotlands Tofta
Eastwood har någon sprayfärg som imiterar guldeloxering annars är det nog tyvärr någon specialfirma som håller på med eloxering eller nya som gäller...
De ska ju då krånglas med eloxering ,kadmiumisering ,förzinkning och obehandlat på Corvetten, ibland önskar man att det var som med T-Forden...svart!!!
Stefan ,Visby
De ska ju då krånglas med eloxering ,kadmiumisering ,förzinkning och obehandlat på Corvetten, ibland önskar man att det var som med T-Forden...svart!!!
Stefan ,Visby
Jag tog bort gammal färg från mina med aceton, då kom eloxeringen fram den var dock inte helt snygg, så jag skickade iväg tillsammans med en lokal mekanisk firma och fick dom eloxerade, blev som nytt.
Kolla med någon lokal firma som tillverkar mojänger i stål och metall, de brukar skicka iväg för eloxering med jämna mellanrum, så kan du säkert skicka med dina utan att det kosta skjortan. Du behöver inte demontera membranen det funkar ändå.
"Janne 289"
Kolla med någon lokal firma som tillverkar mojänger i stål och metall, de brukar skicka iväg för eloxering med jämna mellanrum, så kan du säkert skicka med dina utan att det kosta skjortan. Du behöver inte demontera membranen det funkar ändå.
"Janne 289"
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt: