FM Radio C6 - Dålig mottagning

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
MickeH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån sep 15, 2008 11:25
Ort: Kalmar

FM Radio C6 - Dålig mottagning

Inlägg av MickeH »

Hej !

Har läst i forumet att det går att uppgradera radion om man har dålig mottagning. Har införskaffat skivorna och tänkte ge mig på detta.
Men jag har inte lyckats komma fram till om det är något speciellt man behöver kontrollera innan. Om den bara gäller vissa typer av Radio/CD/Navi, om den måste ligga på en viss version innan man uppgraderar etc.
Bara så att man inte kör igång och blir sittande med en obrukbar enhet.

Är det någon som vet? Eller är det bara att stoppa i skivan och att den sen protesterar om inte dom rätta förutsättningarna är på plats?

Tack på förhand!

/Micke
MickeLina
Rookie
Rookie
Inlägg: 95
Blev medlem: sön jan 13, 2008 0:56
Ort: Sthlm

Re: FM Radio C6 - Dålig mottagning

Inlägg av MickeLina »

Uppdaterade min själv för något år sedan:

Startade bilen och rullade ut den ur garaget, tomgång och laddade stereon m en cd skiva (uppdateringen tar tid så trevligt att lyssna på något under tiden).
När du väll börjat se till att det inte blir batteri torsk, någon öppnar dörren osv det var därför jag stod på tomgång under uppdateringen.
Den ger ju liksom inte ifrån sig så mycket livstecken när man gör detta, tror det var en stapel som blev grön över displayen. Trodde det var färdigt när den blev full m då började den m något nytt och då hände liksom ingenting.
MickeH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån sep 15, 2008 11:25
Ort: Kalmar

Re: FM Radio C6 - Dålig mottagning

Inlägg av MickeH »

Tack för svaret!

Men är det bara att ladda skivan och se vad som händer? Behöver man inte kolla innan vilken typ av radio man har, vilken version man ligger på för närvarande, etc?
Eller är den så intelligent att den själv känner av om uppgraderingen är "relevant" eller inte?
MickeLina
Rookie
Rookie
Inlägg: 95
Blev medlem: sön jan 13, 2008 0:56
Ort: Sthlm

Re: FM Radio C6 - Dålig mottagning

Inlägg av MickeLina »

MickeH skrev:Tack för svaret!

Men är det bara att ladda skivan och se vad som händer? Behöver man inte kolla innan vilken typ av radio man har, vilken version man ligger på för närvarande, etc?
Eller är den så intelligent att den själv känner av om uppgraderingen är "relevant" eller inte?
Hittade just detta till bruxen " If the navigation software version in the navigation radio is the same or higher than v.1312, the software updating will not start"

Vad jag vet så finns denna uppdatering som var till tidiga C6:or som hade "skrapljud"/ej kunde spela mp3 skivor.

Finns en uppdatering till äldre C6:or där nav displayen inte startar upp.
zidewayz
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: tis apr 19, 2011 20:30

Re: FM Radio C6 - Dålig mottagning

Inlägg av zidewayz »

låter intressant..har problem spela vissa mp3:or med skrap och hack. Vart får man tag på en uppgraderingsskiva för en svensksåld c6 z06:a?
Skriv svar