Urladdat batteri

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
A-son
Nykomling
Nykomling

Urladdat batteri

Inlägg av A-son »

Hallå,
Tyvärr har strömmen till min Ctek (underhållsladdaren) strulat i vintergaraget - och nu är batteriet helt urladdat.

Erfarenheter? Är det bara att ladda upp batteriet å tuta å köra till våren - eller är det en massa programmering å fix när jag drar igång bilen igen?

Har hört att man ev måste programmera om sidorutsfunktionen. Är det så...och en massa andra grejor också? I s f vad?

Har en 05:a med originalbatteri. Kanske ändå dags å byta när man håller på...eller har ngn koll på livslängden på batterierna, typ?
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Urladdat batteri

Inlägg av Corinthian »

A-son skrev:Hallå,
Tyvärr har strömmen till min Ctek (underhållsladdaren) strulat i vintergaraget - och nu är batteriet helt urladdat.
Erfarenheter? Är det bara att ladda upp batteriet å tuta å köra till våren - eller är det en massa programmering å fix när jag drar igång bilen igen?
Har hört att man ev måste programmera om sidorutsfunktionen. Är det så...och en massa andra grejor också? I s f vad?
Har en 05:a med originalbatteri. Kanske ändå dags å byta när man håller på...eller har ngn koll på livslängden på batterierna, typ?
Det är bara ladda o köra. om det inte är ett underhållsfritt batteri kan du behöva fylla på vatten.
Det du sen behöver göra är att ställa in färddatorn till "Metric" (km/h mm) om den är US import samt kalibrera rutorna som sagt; starta bilen stäng dörren, kör upp rutorna max och håll kvar knappen i 3+ sek.
Leif Eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Leif Eriksson »

Hej.

Livslängden på ett batteri kan ju variera beroende på hur man sköter detta. Men fyll endast i vatten om det behövs efter laddning.

Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Användarens profilbild
A-son
Nykomling
Nykomling

Inlägg av A-son »

Supertack för snabba svar!

E ju inte särskilt tokteknisk - å blev lite orolig för att jag skulle bli tvungen å fixa med fobar, däcktryckssensorer osv.
Skriv svar