Håller på att ställa tändningen på bilen har en trimmad 350 som är strokad till 385. Hur ska tändningen vara 16-16-20 och ska vakuumet vara kopplat alltså ska det vara vakuum på tomgång eller ska slangen sitta ovanför spjällen elller under.
Mvh Anders
Tändning
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Tändning
Hej!
Vacummet ska tas från Ported Vakum, om inte kammen är riktigt vass. Sitter på primärt meteringblock på Holley (passagerar sidan).
Har för mej att den tar vakummet något över spjällen.
Ställ förtändningen 34-36 grader vid fullt utslag utan vakumm. Dvs över 3-4000 varv på motorn med vakummet bortkopplat och varm motor.
Lyssna sen efter spikningar och sänk vid behov.
Lite mer utförligt: http://65corvette.nonethewiser.net/tech ... dvance.pdf
//Lasse
Vacummet ska tas från Ported Vakum, om inte kammen är riktigt vass. Sitter på primärt meteringblock på Holley (passagerar sidan).
Har för mej att den tar vakummet något över spjällen.
Ställ förtändningen 34-36 grader vid fullt utslag utan vakumm. Dvs över 3-4000 varv på motorn med vakummet bortkopplat och varm motor.
Lyssna sen efter spikningar och sänk vid behov.
Lite mer utförligt: http://65corvette.nonethewiser.net/tech ... dvance.pdf
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'