Lustgas
Re: Lustgas
Här står det mer https://forum.clubcorvette.se/viewto ... it=lustgas
Uppe till höger under sponsorannonserna finns SÖK "knappen"
Ha det bra
Uppe till höger under sponsorannonserna finns SÖK "knappen"

Ha det bra

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Vet inte hur du hade tänkt att använda bilen. Men troligtvis så kommer lustknas att bli bannat av SBF, har varit på G ett tag nu men jag vet inte hur det går. Ska du köra på mörka kvällar så finns det väl inget som hindrar 

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Jag har aldrig prövat på en modern motor och har ingen aning om det krävs något speciellt med tanke på tändning, knacksensorer etc men det finns det säkert andra som kan.
Jag körde med lustgas på min Charger jag hadde för 20 år sedan och det var trevligt, otroligt mycket effekt på ett mycket enkelt sätt.
Däremot är det (som jag förstått det) endast lämpat för accelerations lekar.
Då lustgasen lanserades på flygplan under kriget så var det strikta begränsningar i hur länge man kunde ha systemet aktiverat sedan det annars slutade med motorras.
Gasen ändrar ju inte motorkaraktären, -varvtalsområde osv förblir ju detsamma men effekten ökar drastiskt så länge gasen är aktiv.
Brorsans lilla T-hot med B20 ökade effekten från 170hk i bänk utan gas till 270hk med ett tryck på knappen.
Han körde med ett system byggt av Fogger Proshot delar som kom från överblivna prylar från Ronnie Bergströms Corvette.
Den lilla lätta bilen var mer än lovligt snabb med mönstrade slicks bak och frontrunners fram..
Dock hände det att det sket sig ibland, förhållandet mellan mängden gas och mängden tilläggs-soppa är mycket viktig, bästa resultatet får man naturligtvis då förhållandet är på gränsen vilket ibland resulterade i kolvsmältningar.
Läs på så mycket du kan innan du klämmer på systemet och kör med skallen om du inte gillar att byta motordelar.
Så här såg brorsans bil ut, lustgasnozzlar upp genom huven och flaskan på golvet.

Jag körde med lustgas på min Charger jag hadde för 20 år sedan och det var trevligt, otroligt mycket effekt på ett mycket enkelt sätt.

Däremot är det (som jag förstått det) endast lämpat för accelerations lekar.
Då lustgasen lanserades på flygplan under kriget så var det strikta begränsningar i hur länge man kunde ha systemet aktiverat sedan det annars slutade med motorras.
Gasen ändrar ju inte motorkaraktären, -varvtalsområde osv förblir ju detsamma men effekten ökar drastiskt så länge gasen är aktiv.
Brorsans lilla T-hot med B20 ökade effekten från 170hk i bänk utan gas till 270hk med ett tryck på knappen.
Han körde med ett system byggt av Fogger Proshot delar som kom från överblivna prylar från Ronnie Bergströms Corvette.
Den lilla lätta bilen var mer än lovligt snabb med mönstrade slicks bak och frontrunners fram..
Dock hände det att det sket sig ibland, förhållandet mellan mängden gas och mängden tilläggs-soppa är mycket viktig, bästa resultatet får man naturligtvis då förhållandet är på gränsen vilket ibland resulterade i kolvsmältningar.
Läs på så mycket du kan innan du klämmer på systemet och kör med skallen om du inte gillar att byta motordelar.
Så här såg brorsans bil ut, lustgasnozzlar upp genom huven och flaskan på golvet.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Hej
Jag monterade lustgas i min 99 i våras. Lite pillande för att få allt dolt monterat men helt klart värt det. Det är helt klart märkbar effekt bara frågan om hur mycket gas och bränsle du vill pruta in.
Än så länge håller allting ihop. Även original koppling.
Monterade ett Zex System.
//kennie
Jag monterade lustgas i min 99 i våras. Lite pillande för att få allt dolt monterat men helt klart värt det. Det är helt klart märkbar effekt bara frågan om hur mycket gas och bränsle du vill pruta in.
Än så länge håller allting ihop. Även original koppling.
Monterade ett Zex System.
//kennie
-
- Nykomling
Hej! Inte svar på din fråga men jag har ett NOS lustgassytem som är modellanpassat för LS1/LS6 inkl en liten "säkerhetsbox" med ställbara potensimetrar som gör att du ej laddar gas om vartalet eller spjällhusläget är fel. Använt tre gånger i nyskick med halvfull flaska. Vill ha 7000:- för det kostade ca 12500 med boxen nytt.
M.v.h Björn
M.v.h Björn