Hej
Så där ska det absolut inte se ut, på så kort tid. Har du kollat på
http://forums.corvetteforum.com, då de har mer användare än här? Kanske något känt problem med dina lyftare.
När jag köpte min kärra för ca 10 år sen satt det en riktigt vass kam i den med rulllyftare (Ej hydral, Bigblock). Bilen rörde sig inte alls under 4000 rpm.... En lyftare skar på ungefär samma vis som din och jag tror att det beror på att jag klantade till det, där jag ställde den lyftaren. Troligtvis skar rulllagret...
Nu har jag en rullhydralkam i den som är snällare + den stödbrygga som satt i från början. Jag har kollat inställningen av lyftarna lite då och då men det är ytterst stabilt nu, det rör sig inte alls. (226/234@.050, 288/296 adv., .587/.610 lift )
Vet att det är mycket dyrt med rulllhydral, men ska man ha kvar bilen ett tag är det klart värt det. Förlåtande för smärre missar och vasst så det räcker
Du har inte fått töjning i bulten till vippan, så att vippan har börjat studsa och pajat lagret?
Ge inte upp. När du väl har fått bilen i "balans", så är det inte så mycket som pajar från år till år.
//Lasse