Vatten i bilen

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Vatten i bilen

Inlägg av Scania »

Hmm lyfte av en slump lite på mattan på passidan och upptäckte att det var fullt med vatten där, isoleringen var dyblöt. Gummibaksidan på mattan har effektivt isolerat vattnet där så man har inte märkt av det inne i kupen.
Verkar inte vara kylvätska annars så är ju en direktmisstanke värmepaketet men jag kände inte en tillsymelse till glykol även om det kanske är mest vatten i systemet (har aldrig fyllt det så länge jag ägt den) så bprde man ju känna viss glykolslisk.
Försökte kolla om det kan vara genomföringen av stolarna alltså bultarna genom golven som läker in vatten men såg inget. Manska kanske lägga i gukka där från utsidan och se om det hjälper.
Kommer inte från dåliga lister då isoleringen på sidan mot dörren var helt torr men det var alltså blött ända framifrån och bak under stolen.
Har satt en kupevärmare där nu som får gå över natten och försöka torka ur vattnet

Nån som har råkat ut för ngt liknande????????
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Vatten i bilen

Inlägg av Ingo »

Det är ju rätt vanligt arr bilarna är sönderkörda under,och att det läcker in där.
men eljest får du vara detektiv,ligg i bilen när någon medhjälpare spolar vatten på den..
Niceri
Rookie
Rookie

Inlägg av Niceri »

Hej,
Kolla tråden om gummilister några rader ner på forumet. På min bil har det läckt i hörnet där sidorutan möter vindrutan. Eftersom sidorutan lutar in så mycket så droppar det ner på stolen eller golvet om det läcker in. Dörren eller tröskeln har aldrig varit blöt av detta läckage. Ett tips om det inte kommer underifrån.
1993 coupé, manuell, medlem 2436
Håkan
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Håkan »

Kolla dräneringen från luftintaget till kupefläkten, det är 2 stora gummislangar som mynnar ut under fläktmotorn resp, batteriet.
På min var det en massa björkpollen i botten av ena som hade satt stopp med följd att passagerarmattan var dyngsur.
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Tackar alla förslag är välkomna, har bytta alla lister tidiagre och ka byta targalisterna nu som har blivir liggandes, ska börja gräva i det hela men just nu håller jag på att torka ur isoleringen och mattan.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Skriv svar