TACK

för att du tar dig tid att förklara (för mig som inte fattar).
Själv har jag bara begränsad erfarenhet

av att justera down force (några race med ett Carrera Cup team) och där handlar det bara om någon/några cm justering utav vingen beroende på vad föraren & loggen säger.
Men jag antar att ni har samma problem

med att hitta rätt downforce på olika strippar.
Det som överraskar mig är att ni haft problem med downforce & bromskylning på gatan.
Behövs det bromskylning på strippen
Hur är skillnaden på konkurensen i klass 6 & 7

,du borde varit att tvungen att byta klass p.g.a. ombyggnaden av hjulhusen.
Självklart ska ni fixa lådan vore ju att kasta pärlor för .... att inte använda alla glada pållar i din motor.
Stolarna ser sköna ut är dom FIA märkta?, själv har jag bara provat 997 & 996 Cup men där har man FIA banrace stolar. Planerar själv att köra mer bana med C4an nästa år och ska därför köpa en FIA banracestol men jag avaktar SBFs justeringar utav reglementet för ETF.
En låg nia är inte kattskit, vad som räknas som gatbil kan man prata länge om, det borde kunna vara alltifrån en kraftigt ombyggd bil (i princip en dragster) om den är besiktigad, försäkrad m.m. till en original bil beroende på vem man frågar.
Jag pratade med en Corvette veteran idag som sa att de snabaste bilarna på KM gick ungefär lika snabbt idag som för 20 år sedan. Och han trodde att någon kunde ha kört på en låg 7a

men det var andra tider & lagar misstänker jag.
Säkerheten är självklart viktigt & bromsar ska man inte spara på.
Själv kör jag C5 bromsar fram på C4an (samma som gamla camaro cup bilarna och dom pallar ett helt race)men det är klart C6 Z06 bromsarna är ju mycket bättre på bana.
Frågan är hur mycket förlorar man p.g.a stora tunga hjul på strippen (men det borde vara ganska lätt att räkna ut) och även högre ofjädrad massa på gatan
Att köpa coilover låter bra om man behöver ställa om bilen för strippen, men jag tror att det är få som har coilover som har utrustning & kunskap för att ställa in dom = bortkastade pengar
Ha det bra